Netværk kører langsomt

Hej

Jeg har ovenstående kombination. På nas, ligger der billeder, som jeg gerne vil streame til vores Samsung TV. Der er gigabit mellem router og NAS og 100mbit kabel ml. router og TV. Problemet er, at det kører meget ustabilt og der er lang load tid mellem hvert foto. Nogen gange, kommer der en fejl om at foto ikke er korrekt format (men det er det). Jeg har samme problem hvis jeg prøver at streame til en WDTV live, der også kører kabel. Hvis jeg ser billederne på PC (trådløs N) er der ingen problemer.

Hvad kan der være galt?

Vh

Carsten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor står NAS og WDTV i forhold til hinanden? Tænker om du måske har en løs forbindelse hvis du har vægudtag eller ligende.
Ligger dit kabel fremme, så du måske har beskadiget det?
De er forbundne via helt nyt vægudtag i cat 5e. når jeg tilslutter pc med kabel, siger den 1gbps forbindelse. Kan jeg måle på andre måder om der er løs forbindelse?

Har du selv forbundet det? Tænker om du måske har krydset dit kablet eller har lavet et knæk på kablet. Nelværkskabel er ret skrøbeligt..
Har haft én til det som til dagligt arbejder med it. Hvis der havde været knæk, ville den vel ikke vise 1gbps eller?

Aah, læste dit indlæg forkert. Hvad sker der hvis du tilslutter NAS til WDTV med et patchkabel på et par m? Så kan du ret hurtigt se om det er din forbindelse i væggen der noget galt med. Selvom han laver det til daglig, kan han jo stadigvæk lave fejl
Annonce
er det store billeder? der er ikke så meget RAM i et fjernsyn plus det typisk er langsomt, så hvis det er meget store billeder kan det tage tid at hente ind. Du kan evt prøve at kopiere billederne over på en USB nøgle og sætte den i TV'et, så kan du se om det er netværket eller noget andet den er gal med.
Skrevet af kimcarlsen på 03 mar 2014 20:11

er det store billeder? der er ikke så meget RAM i et fjernsyn plus det typisk er langsomt, så hvis det er meget store billeder kan det tage tid at hente ind. Du kan evt prøve at kopiere billederne over på en USB nøgle og sætte den i TV'et, så kan du se om det er netværket eller noget andet den er gal med.

Prøver det med Usb. De er ca. 5-6 mb store. Men problemet er det samme både på tv og WDTV.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis