Erfaringer med udvendig kælder isolering uden dræn?

Hej folk

Et kollapset betonrør langs min sokkel der leder regnvand fra nedløbsrør til brønd tvinger mig indenlænge til at skulle igang med en gang grave arbejde. Og så var det jo jeg tænkte: når jeg nu alligevel skal igang, så kunne det måske godt betale sig at forkæle huset med en grundmursplade og en gang isolering. Da jeg bor højt i forhold til grundvand, tænker jeg at et dræn helt kan udelades. Jeg har døjet med fugtige og kolde vægge lige siden jeg overtog huset, men er overbevist om at fugten stammer fra den omkringliggende fugtige jord og ikke fra grundvand.. Bonusinfo,afstand fra kældergulv til terræn ca 1,2m..

Grunden til jeg gerne vil undlade drænet er det ekstra arbejde og omkostning som det vil lede til, navnligt hvis det er et "overkill"

Håber der er nogen der har noget klogt at fortælle

Med venlig hilsen Jakob

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en minimal udgift hvis du har lukket op i forvejen. En kasse ral og en rulle rør og en rulle fiber dug koster ikke averden når man tænker på hvad det koster at åbne igen og starte forfra.

Men hvis der ikke er problemer med vandet burde det ikke være nødvendigt. Hars selv lavet det omkring min nye bygning. Men der var vand selvfølgelig også et problem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvis du kan sikre, at isoleringen ikke bliver våd, er dræn selvfølgelig ikke helt så nødvendigt.
Jeg ville nu alligevel gøre som Fiagt foreslår.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis