badeværelsesafløb

Jeg skal til at lægge fliser på gulvet i badeværelse, og har etableret afløb, men hvis jeg fjerner pyntekanten på afløbsrenden mens jeg limer fliserne fast er jeg sikker på, at fliserne glider kan jeg smøre den med noget så den ikke bliver limet fast eller skal jeg pakke den ind i staniol 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår ikke lige spørgsmålet.

Du bør fuldlime dine klinker for at de ikke knækker har selv prøvet og lade være det duer ikke. Prøv og ligge et billede op af det du mener så er det nemmere at rådgive dig.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej Susanne.

Og velkommen på LDS.

 Du er altså nød til at beskrive dit problem bedre, din tekst er meget forvirrende, som om du har glemt at skrive alt det du tænkte. Og nok kan vi meget på LDS. men så vidt mig bekendt er der ingen tankelæsere til stede

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja; jeg fuldlimer også, men jeg har lagt en afløbsrende på 1m i gulvet, og da der skal være fald til den, er det min  erfaring at fliserne glider under tørreprocesen hvis der ikke er noget til at støtte,og pyntekanten på renden skal først justeres i højden når fliserne er lagt, men jeg har fundet en løsning, Da der skal være en fuge på 4mm. rundt om så passer det lige med et par malingsrørepinde,som jeg lægger op til renden og derved undgår at få lim på kanten

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Hvis dine fliser skrider under monteringen i limen har du blandet alt for meget vand i.

Tak for svar

men jeg er en langsom type; så limen skal helst ikke tørre i spanden før jeg er færdig,

men jeg vil nok prøve om jeg kan undlade at smatte så meget med limen


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så er løsningen da at du ikke røre så meget op ad gange , virker det ikke rimelig logisk
Du skal følge vejledningen på posen med fliseklæb. Hvis dine fliser ligefrem løber deres vej ned ad en 2% hældning ville jeg nødig sætte dem op på væggen med den
Jeg måler vand med litermål og har en vægt til limen,og blander forholdet op som der står på posen, jeg kan alligevel ikke nå at bruge alle 25 kg ad gangen

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Jamen, jamen, jamen, jamen, du rører da vel ikke 25 kg op ad gangen???

Prøv da med 5 kg eller mindre ad gangen, alt afhængig af, hvor hurtigt man kan bruge smattet..

Med venlig hilsen
ktm

 

he he :-) den var sgu god. En sød historie som fortjener en forside.

100% klamp

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også