badeværelsesafløb

Jeg skal til at lægge fliser på gulvet i badeværelse, og har etableret afløb, men hvis jeg fjerner pyntekanten på afløbsrenden mens jeg limer fliserne fast er jeg sikker på, at fliserne glider kan jeg smøre den med noget så den ikke bliver limet fast eller skal jeg pakke den ind i staniol 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Jeg skal til at lægge fliser på gulvet i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Læs nu hvad psmerts skriver. Der står jo netop at hun vejer limen af, for at undgå at skulle røre 25 kg op. (indrømmet det kan godt misforstås på den måde det er skrevet)

Jeg har aldrig oplevet at klinkerne skrider, når først de er lagt i limen. Et problem kunne måske være, hvis du bruger en forkert tandspartel. Hvor store er dine klinker, og hvor store er tænderne?

Hvilken type afløb er det? Synes det lyder underligt, at der er noget som først skal justeres efter klinkerne er lagt.

Du har ret, jeg monterer resten af afløbsflangen nu. Det er for øvrigt Blücher 1meter lang ,som jeg vil have liggende med 1,5mm.Præcis; under flisekanten og jeg har skåret fliserne, som ligger diagonalt, de er 30X30 og de glider nok ingen steder. Årsagen til,at jeg ventede med at montere den øverste kant på afløbet, var for at være sikker på, at fugerne bliver totalt lige. afløbet ligger 20 cm. ud fra bagvæggen. 

Der hvor jeg var ude for, at de gled, det var klinker, som jeg monterede udendørs på en altan og det regnede vistnok i løbet af natten, så det var en ommer


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også