Skimmel/råd? Hvad er det?

Hvem ved hvor alvorligt det her er? Er det skimmel/råd? Se de vedhæftede billeder.

Jeg er i gang med at skifte beklædning på et tildækket 'vindue', der før har ført indtil et spisekammer. 'Vinduet' har lameller (se det sidste billede, som er af et andet vindue, hvor man kan se lamellerne) og er derefter dækket af en træplade med en ventilationsrist i.

På et tidspunkt er der blevet opsat rockwool-'loftplader' på indersiden og nu hvor vi har revet spisekammeret ned, så det er blevet en del af køkkenet, vil jeg reparere væggen.

Min plan var/er at opsætte vindpap på indersiden af træet, derefter rockwool, derefter damspærre og til sidst en mdf-plade inderst.

Nu er jeg imidlertid stødt på hvad jeg synes ligner skimmel/råd i den yderste træplade, efter jeg har pillet rockwool-'loftpladerne' af. Træet føles vådt/fugtigt. Det er ikke blødt som smør, men jeg kan godt ridse i det med en skruetrækker.

Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre?




Godt værktøj og et godt hoved er det halve arbejde... men gang alligevel altid med 3 :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser da ikke så slemt ud, skift evt. træet ud, inden du lukker det inde.

Uanset, når træet så er fugtigt, så er det jo åbenbart ikke den optimale løsning med træ inde bag de lameller, da det åbenbart ikke ventileres ordentligt trods åbningen. Så nu du har det hele nede, var det så ikke en ide at skifte træet til noget andet? Som ikke kan rådne - det ville jeg gøre. Jeg synes generelt ikke, at fugt er til at spøge med eller tage de mindste chancer med, hvis man bevidst kan undgå det, det bliver bare surt sidenhen at skulle skifte det hele igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis