Tig svejsning

Så fik jeg en endelig købt en tig svejser (migatronic lte 200) nu opstår der en del spørgsmål omkring tigsvejsning. Omkring tilsatsmateriale,er der en allround tråd til rustfrit generelt og kan man bruge rustfrit tråd til sort stål. Måske der er en venlig sjæl i stenløse området der er villig til at kigge ud i min garage en en aften til en kop kaffe og sludre omkring dette emne. Mvh Søren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren

Jeg har en del erfaring med svejsning, men der er langt imellem os.
Jeg skal med glæde svare på dine spørgsmål herinde
Tilsats materialer, der kan du "ikke" blande rustfri og sort.
Du kan godt svejse sort stål med rustfri tilsats, men når du blander de to metaller, risikere du varme revner imellem.
Skal du svejse rustfri og sort sammen ville jeg bruge en tråd der hedder 309 ved de fleste fabrikanten, det er til blandings stål, og stål du ikke kender indholdet af fx værktøjs stål m.m. Ellers ville jeg bare bruge din 316 hvis det er det som jeg havde til rådighed.

Rustfri stål 304 er alm rustfri stål, 316 er syrefast rustfri stål.
Rustfri stål er rust fast stål det vil sige det kun er betinget rustfri, efter varmebehandling vil det "ruste". Derfor afsyrer/bejdser man det.

De bedste hilsner Emil 
Tak for det hurtige svar . Måske i også kan hjælpe med at forklare mig hvad de symboler betyder på min svejser. Jeg vedhæfter lige et par billeder ??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis