ny vinkelsliber

Tja så kunne min gamle "no name" vinkelsliber ikke klare mere, og er nu gået til de evige vinkelslibermarker

Jeg ville gerne ha' en større model, med en 230 mm skive.
Men så kom jeg til at tænke på om alle de skiver jeg har til min 125 mm kan sættes på en større model ?
-med andre ord, er alle vinkelslibere udstyret med det samme størrelse centerhul ?

Jeg har en Metabo W21-230 i kikkerten, men har i andre bud?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja skiverne passer, men på en 230 mm vinkelsliber, er gerhuset jo noget større, så du får ikke meget fornøjelse af en 125 mm skive. (som jeg husker, kan du kun bruge skiven ned til ø 90mm, så med en ny 125mm skive, får du en skæredybde på 17,5 mm)

Fra mit tidligere arbejde, har jeg dårlige erfaringer med Metabo vinkelslibere,

Jeg har lige købt en Makita, 230mm på 2200 watt og med blød opstart, den køre rigtig godt. (købt i xl til 930 kr incl m)

Som denne her.

www.frishop.dk/pi/Makita-vinkelslib...3741_.aspx

Vi bor lidt langt væk fra hinanden, eller kunne jeg godt sponsorere en Enshell 230 mm vinkelsliber, troede den var død, derfor købte jeg en ny, jeg skilte den så alligevel ad, det var en løs ledning i kontakten, så der skulle bare spændes en skrue.

Ja, det er jo faktisk meget rigtigt. Men jeg har lige købt en diamant skrub-skive og den vil jeg jo kunne bruge.
Skidt være med almindelige skære skiver, de koster trods alt ikke alverden

Den Makita, ser også lækker ud, og dem har jeg også gode erfaringer med.  



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Du kan da ikke mene, du kan nøjes med en 230 mm. Man er nødt til at have en
115 -125 mm også. Det er ikke enten- eller men både-og

mvh

 varmetossen

Ah den er da nemt løst, du skal da bare have en af hver! en 230 og en 125'er http://www.vvs1.dk/metabo-vinkelsliber-w-2000.html og http://www.vvs1.dk/metabo/metabo-vinkelsliber-w-720.html så er du godt klædt på, så skal der bare skæres løs

Lidt af hvert, uden noget af det hele?
Skrevet af Klaus Lundstedt på 28 feb 2014 20:02

Hej.

Du kan da ikke mene, du kan nøjes med en 230 mm. Man er nødt til at have en

115 -125 mm også. Det er ikke enten- eller men både-og



mvh


Helt enig man skal ikke gå ned på udstyr

Annonce
Ja og så skal jeg da også lige ha' et svejseværk, en cementblander, et selvkørende rullestillads og en tykkelses høvl...

Ja pengene kan jo hurtigt få ben at gå på...
Men hvad kan jeg ikke lave med en 230 mm vinkelsliber, som jeg kan lave med den lille ?



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg bøjer mig for flertallet (som det var svært) og har lige bestilt et sæt 

Så må vi se hvad hjemmestyret / finansministeren siger til at jeg var "nød til" at have hele 2 maskiner  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Skrevet af PinkHenrik på 01 mar 2014 11:52
Ja og så skal jeg da også lige ha' et svejseværk, en cementblander, et selvkørende rullestillads og en tykkelses høvl...



Ja pengene kan jo hurtigt få ben at gå på...

Men hvad kan jeg <span style="text-decoration: underline;">ikke</span> lave med en 230 mm vinkelsliber, som jeg kan lave med den lille ?







Skære noget der skal være pænt
Fx tilpasse stål, skære rondeller, skærpe før svejsning, slibe noget der skal have en pæn overflade (med en flap skive fx) det kan næsten ikke nævnes.. En 230 mm er god til grov slibning hvor svejse sømme eller rust skal fjernes, mange meter skal skæres, eller noget bare skal deles

Mvh smeden, som har brugt alt alt for mange timer af sit liv med en vinkelsliber i hånden :

De bedste hilsner Emil 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis