Havetraktor/plæneklipper

Hej
Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige kategori jeg skriver i, men jeg prøver alligevel.

Mit problem er, at jeg har erhvervet en selvkørende plæneklipper (brugt) og nu har jeg fået rengjort den, justeret den, så den umiddelbart kører fint. Men hvis jeg kører i 4 gear  så fedter kileremmen på fremtrækket. Der skulle være nye kileremme på, alligevel fedter remmen.
Når jeg kigger på remmene sidder de ca 5 mm inde i kileremshjulet, men den originale rem er kun 13 mm i største bredde og hjulets største bredde er 16 mm. Det er en AX rem og de er kun 13 mm bredden.
Er det fordi jeg vil køre for stærkt?
For jeg vil sige at det går ikke meget stærkere end en skildpadde kan løbe.

Håber på nogle input, for den er meget tæt på at ryge ad H. til.

Mvh Finn V. Petersen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbart kunne det jo lyde som om, det er en forkert rem.

Remme til havetraktorer er jo som regel ret dyre (og ikke nødvendigvis standart), så måske er der sat en standard kilerem på.

Hvordan med remstrammer og fjedder sidder og virker det korrekt?

Ja, de 13 mm tyder på det er en standart A rem der sidder på maskinen. Normalt er remmene på de maskiner bredere. Under alle omstændigheder plejer en standart rem RET hurtigt at nå/gå på bunden af remhjulene og så er det sket.

Som Jens rigtig siger, ny rigtig rem og sørg for at det tilhørende strammesystem er i orden. Så kan remmene holde utrolig længe.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Takker for svarene, strammehjulene og fjedrene er i orden. Men jeg vil prøve at købe nye remme, så må jeg se.
Vender tilbage, når remmene er skiftet.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis