Bremse slanger - ældre Suzuki

Hejsa

Jeg skal have skiftet min bremseslange til forbremsen på en gammel (ældre) Suzuki GS650, katana fra 1982.

Er der nogen af jer der har erfaringer hermed og ved om jeg kan købe et bremsekit og monterer dem uden alt for meget besvær?

Mvh Jens
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, nu er et bremsekit vist mange forskellige ting. Men slangen/erne kan fås mange forskellige steder. Vælg den/de billigste inc. porto. Det er næsten sikkert de kommer fra næsten samme rulle:    www.google.dk/#q=bremseslange+Suzuki+GS650

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Køb armeret slange, nu du er igang. Det giver mærkbar bedre forbremse, idet slangen ikke giver efter som den fabriksmonterede. Fåes i standard, så du behøver ikke købe hos forhandler.

 

Armeret slange, det er noteret. Har nogle gange også oplevet at jeg skulle trykke endog meget kraftigt for at få bremset helt ned...
Skrevet af Jens Friis på 03 mar 2014 10:28
Armeret slange, det er noteret. Har nogle gange også oplevet at jeg skulle trykke endog meget kraftigt for at få bremset helt ned...
Det skyldes vand/rust/olie mellem skive og klodser. 

Sorry Uldal, men alle bremseslanger er armerede.  Hvis ikke vil håndtaget/pedalen virke svampet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Vrøvl,

 

Skrevet af uldal på 04 mar 2014 07:54
Vrøvl,
Ja soooooo'e !!! Du er måske så sparsommelig, at du bruger vand i stedet for frisk bremsevæske. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Min bemærkning gjalt at du skrev alle slanger var armeret. Det er de ikke. Det er også derfor ældre slanger bliver blødere og udvider sig lidt. Det giver en slasket bremse.

 

Skrevet af uldal på 04 mar 2014 16:33
Min bemærkning gjalt at du skrev alle slanger var armeret. Det er de ikke. Det er også derfor ældre slanger bliver blødere og udvider sig lidt. Det giver en slasket bremse.
Tja, det kan jeg jo ikke læse mellem de linier du ikke skrev   VEELLL. 

Men selv om du mener noget andet, ER alle bremseslanger armeret. Og så er jeg ikke uenig med dig i at uarmerede slanger er uegnede til, ja gæt selv hvad.    De burde således ej forefindes på markedet, og hvis, er de ulovligt mærket og dermed ulovlige at sælge. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter, nu tror jeg vi taler forbi hinanden. En bremseslange har normalt et eller to lag stål-flet udenpå lærred og gummi. Derpå er vulkaniseret et par lag termogummi af forskellig sammensætning. Og dermed slut. En armeret slanger, derimod har yderlig et eller ro lag vævet stål armering yderst. Dette fastholder faconen gennem meget længere tid og man " spilder" ikke væskemængde før caliperen.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis