Tag mod mur

Hejsa

Jeg har en lille udbygning på mit hus. Taget herfra slutter mod husmuren, med den lige flade ind mod muren. Når det regner drypper det ind der hvor de to støder op mod hinanden. Hvad skal jeg tætne det med? Det drejer sig om eternittag.

Vh
Morten
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten

Det rigtige er at udfører samlingen med et indskud i muren, som sikre at vandet ledes ud på taget. Den løsning holder og burde nok være udført da udbygningen blev opført.

Der findes en del forskellige typer kit, som muligvis i en kort periode kan holde tæt. De fleste typer tåler ikke solen og vejrets påvirkning på den lange bane.

Mvh Jens

Ja, der skal laves en inddækning, hvis det skal holde ordentligt. Man skal fræse en vandret rille ind i muren (f.eks. med en vinkelsliber), og så skal inddækningen (typisk af metal) gå ind i murværket og ned til taget med en løskant ind over en vinge (dvs. to dele inddækning, vingen ligger nederst, og inddækningen med løskant ligger øverst). 

Der er mange fine tegninger og anvisninger på, hvordan en inddækning laves, hvis du googler "inddækning" .

Her er en tegning af, hvordan det laves korrekt: http://www.profilmetal.dk/wp-conten...ez_9-2.PNG
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Prøver lige at uploade billedet, er ny og den lavede ikke et rigtig link, skal liiige finde ud af det hele her. Nåmen: 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Næeh, det tager lidt tid, og man skal være omhyggelig - men det er sandelig da det værd. Urgh, hvis der er noget, jeg er hys med, så er det indtrængende fugt og vand og utæthed. Når det først er utæt og så står der og er klamt og rådner, argh. Det bliver meget mere besværligt at skulle skifte alt træværk og loftet under taget, fordi det hele har trukket fugt og kan lave svamp.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Tusind tak for de gode svar. Jeg skal på et tidspunkt have fjernet udbygningen og lavet en ny, så tror jeg venter med den store omgang til jeg skal i gang med dette. Er der nogen der ved hvad for noget kit jeg kan bruge, som kan holde i en periode?
der er et produkt der hedder borup tagtæt , det kan løse problemet et stykke tid

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Enig med Rolias - hvis du alligevel skal fjerne udbygningen og lave det hele om, så er det da en god ide med Borup Tagtæt, så er det måske lidt meget bøvl at lave en rigtig inddækning - hvis det kun er en lille "revne" imellem de to, så kan du få Borup Tagtæt i sådan en fuge-patronfidus (ligesom med silikonefuge), så behøver du ikke købe så meget, og den er nem at arbejde med. De fleste byggemarkeder har den. Det skulle holde ret godt, fordi det er elastisk og dermed kan bevæge sig sammen med materialerne alt efter vejret. Der er gummi og glasfiber i, så det er meget stærkere end f.eks. silikone og den slags.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis