Roth Compact 10,5/14 mm erfaringer?

Hej alle,

jeg er i gang med at planlægge mit nye gulvvarme, og har set mig lun på Roth Compact systemet, hvor man kan lægge svømmende gulv direkte ovenpå flamigopladerne (med varmefordelingsplader). Er der nogle der har erfaring med denne konstruktion? Specielle ting man skal tage hensyn til?

Jeg skal have lagt dette i hhv. stue og køkkenalrum, min opsætning er sådan:

Stue ca 30m2, 3 kredse á 70 m
Køkken/alrum 18m2, 2 kredse á 70 m

Compact systemet skal ligges ovenpå beton (som måske inden skal udjævnes/nivelleres, under betonen ligger der isolering). Og min rækkefølge er: Beton - Dampspær - Compact plader - PEX rør i kanalerne - gulvpap - 10 mm laminatgulv.

Foruden dette tænker jeg også på at sætte kantisolering op.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har omtalte 10,5 mm gulvvarmesystem i to kontorer i mit hus. Vær opmærksom på at den anbefalede maksimale længde på en kreds er 60 eller 65 m så vidt jeg husker. Mit erfaring er at man bør holde sig til kortere kredse med systemet. Jeg har i hvert fald ikke overkapacitet til rådighed fordi rørenes åbning er så lille som den er.
OK, tak for svaret. Deres anbefalede kredslængde er 60-80 meter, og de sælger 10,5 mm PEX rør i 70 meter ruller, så det håber jeg kommer til at passe. Måske bliver mine kredse også lidt kortere, men i hvert fald ikke længere. Jeg kommer til at bruge alt andet fra Roth (shunt, fittings, telestat, kontrolenhed, termostat osv).

Hvad har du lagt på dine plader? Træ/laminat eller fliser? Oplever du nogle problemer med systemet?
Jeg har parketgulv ovenpå.

Jeg fandt også godt nok de 60-80 m dengang det var aktuelt. Men et andet sted mener jeg der står 60 m. Mit hus er energimærke D og kredsene bør ikke være længere end de 60 m mine er - i et hus i tilsvarende energimæssig stand. Hvis dit hus er bedre isoleret, kan det måske bedre gå med de 70 m kredse.

Jeg har Danfoss Living / Link system til styring og jeg har ingen problemer med det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis