Polo fra 1994 døjer med at starte.

Hej.

Jeg har købt mig en gammel polo fra 1994 som bil nr 2, men her 14 dage efter køb er den blevet lidt træls til at starte.

Jeg skal holde den utrolig længe på starteren med speederen i bund, så til sidst så hopper den igang, men så skal man lige holde speederen nede, til den begynder at tage mange omdrejninger, og derefter kan den så holde sig i tomgang.

Hvis så den bliver stoppet igen, er der der ingen problemer før den har stået stille i en del timer.

Den har hopet lidt ved gearskift imens jeg kørte, men det er den stoppet med igen.

Nogen der har en ide til hvad det kan være, jeg skal have kigget på???
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at fylde karburator sprit i din tank når du fylder benzin på, der kan godt stå noget vand i tanken med de skiftende temperature vi har på den tid af året.

Har du tjekket olien på motoren Gear kassen.

Polo 1994, er kværnen så ikke med en god gammeldags karburator ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Øhhh måske Leif, er ikke så stærk i det der bil halløj, men jo det tror jeg faktisk at det er med en gammeldags karburator.
Har godt nok haft strømfordeleren lidt mistrænkt Thomze, den sidder lidt udsat for vand/fugt der hvor den er placeret.
Måske jeg skal se om der kan findes sådan en ny et sted ved en hugger.
Hm.... Har haft en '93 Polo 1,3, den var da med katalysator og indsprøjtning. Og der "måtte" man ikke røre speederen under start.



Men kunne problemet være noget med en dårlig benzinpumpe, måske.....?



mvh



BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ved virkelig ikke om den er med katalysator og sådan halløj, men ved at jeg kun kan få den igang hvis jeg holder speederen nede under start, ellers kommer den aldrig igang.

Hvor kan man evt finde lidt oplysninger, om sådan en gammel bil.

syntes ikke jeg kan finde ud af model/type nummer på den.
Skrevet af Guffi på 28 feb 2014 09:36



Øhhh måske Leif, er ikke så stærk i det der bil halløj, men jo det tror jeg faktisk at det er med en gammeldags karburator.

Ja ser du, hvis det er en karburatormodel skal du have kigget til automatchokeren. Din beskrivelse på startproblemerne passer faktisk ret godt.  Kold motor, no tøf tøf.

Et godt råd ville nok være du fandt ud af hvad det er for en kværn der er under hjælmen til en begyndelse. Et billede kunne være en god start.    Edit: Af motoren naturligvis.  










Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Fra en gang midt i 1990 skulle alle nye biler, være udstyret med katalysator.

Og flertallet der efter, er med indsprøjtning. så ingen karburator sprit

Dårlige tændrør, tændledninger, og evt. strømfordelerdæksel/rotor er nogle ting der skal kikkes på, om det er i orden.

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis