Skiltning til salgsbod

Hej,

Jeg står for en stor familiefestival der skal afholdes i maj. I den forbindelse kommer vi til at have en 20 meter lang telt med forskellige salgsboder. Jeg står for skiltningen af boderne og har en ide om at lave en lang skilning der minderne om husene i Nyhavn. Jeg tænker noget a la lignende som ovenstående billede, bare med farverige huse hele vejen. Er der nogen der har en ide om hvad de er lavet af ?? MDF plader? hvad med tykkelsen på pladerne? plader der kan holde til regn? eller bare gode råd til hvordan jeg kan lave dem? 

På forhånd tak.

Betül

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Betûl.

Og velkommen på LDS.

Du kan lave dem af masonit plader de er noget lettere at hænge op da de ikke vejer så meget. Hvis du blot sørger for at siderne og  kanterne bliver lukket godt af med maling kan de holde i mange år. Du kan jo lave dem som enkelt skilte der blot hænges op ved siden af hinanden.

God arbejds lyst

Hej Jørgen.

Tusind tak for svar. Skal det være hård eller blød masonit? Var nemlig forbi Bauhaus fro at tjekke materialet, de havde nemlig kun hård træfiber (fik at vide det var det samme som masonit), synes det var noget tungt.

Mht. malingen så skal det kunne klare regn, slud osv, er det ok med en akrylbaseret maling? evt. spray maling?

Jeg har skam også tænkt mig at lave dem som enkelt skilte, ellers bliver transporten noget besværlig

Vh

Betül
Du skal holde dig til den hårde masonit, de plader Bauhaus tilbyder skal du ikke vælge de bliver for tunge. En hård masonit plade er omkring 4 mm. tyk og det er meget vigtigt at du får lukket enderne af for fugt. Og ja du kan godt bruge spray maling, du  kan eventuelt lukke kanterne med en vandfast lim som du lige fortynder en lille smule så det nemmere trækker ind i pladen, husk at diverse huller også skal forsegles.

Mange tak for hjælpen Jørgen. Jeg prøver mig frem.

Betül
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også