Hej,
Et måske lidt underligt spørgsmål:
I forbindelse med etablering af gulvvarme i min stueetage fik jeg opsat et gulvvarmeanlæg i min kælder (shunt/pumpe/mv.) med nok kredse til at kælderen også kunne forbindes hertil i fremtiden. Nu har økonomien desværre ændret sig og jeg kommer derfor til at skulle sætte radiatorer op i stedet for gulvvarme i kælderen.
Mit spørgsmål går derfor på om jeg kan tilslutte radiatorene til gulvvarmeanlægget hvor jeg så vil sørge for at termostaten altid er åben (der sidder en manuel ventil for hver kreds) og så lade termostaten på radiatoren styre behovet for varme. Selve gasfyret har en pumpe som kører efter behov og gulvarmeanlægget har en pumpe der kører efter behov (styret af en styreenhed med trådløse følere i stueetagen). Når pumpen på gulvvarmeanlægget IKKE kører pga. nedsat varmebehov i stueetagen, vil der så fortsat kunne komme varme til mine radiatorer (hjulpet af pumpen i gasfyret)? Eller lukker gulvmepumpen for at vandet kan passerer når den ikke kører?
Årsagen skyldes de pexrør som kører til radiatorene kommer op af gulvet et sted hvor det passer fint med tilslutning til gulvarmeanlægget.
Tak for hjælpen
Mvh Allan