erstatte glideskruehul med filtsko..!

Hejsa,

Jeg har købt nogle stole hvor der er påmonteret glidesko - med skrue (se vedhæftede glider.jpg) Vi skal have glideskoene af og nogle filtsøm i istedet (se vedhæftede filtsøm.jpg), da vi har parketgulv. Jeg har forsøgt mig med den ene af stolene, og det gik ikke super godt, for skruehullet er jo større end sømmet, så der er ikke så meget at "hænge fast" i... så nu tænker jeg lidt på hvad man kan gøre.. Hvilket materiale kan jeg fylde hullet ud med som jeg efterfølgende kan banke et søm i - gerne noget lidt fleksibelt materiale der ikke er hårdt som sten ... jeg forestiller mig ikke træfiller er så godt til formålet eller..?

Gode forslag modtages!

PS: at erstatte med skruer med filt er ikke en mulighed da dem vi ikke har kunne finde finde disse i sort...

mvh
Christian
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en tynd rundstok (de fås ned til Ø 5mm). Bor nogen tilsvarende huller, og lim nogen stumper i med almindelig hvid snedkerlim.

Du kan også bruge dyvler, men de er typisk lavet af bøg, så de er stenhårde og flækker nemt, medmindre du borer for til sømmet.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Ville også gøre som Jens, dog ville jeg lade tændstikken/erne få følgeskab med en klat snedkerlim eller to.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Tændstikker fås i mange størrelser

mvh

 varmetossen

Takker mange gange for forslagene, jeg hælder mest til rundstokken, da jeg efterfølgende opdager at de huller der er i forvejen til skruehullerne desværre ikke er helt centrerede, desuden er benene af bøg og nærmest umulige at banke noget i..!
Annonce
Blev lidt nysgerrig omkr. Tændstik-tricket og forsøgte det med en af stolene og det så faktisk ud til at virke ganske fortrinligt! Så det må være fremgangsmåden med mit lille projekt..
Skrevet af chriz på 27 feb 2014 18:42

Blev lidt nysgerrig omkr. Tændstik-tricket og forsøgte det med en af stolene og det så faktisk ud til at virke ganske fortrinligt! Så det må være fremgangsmåden med mit lille projekt..
Ja naturligvis virker det Chris, ellers blev det ikke foreslået.   Var det med eller uden lim ??? 




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 27 feb 2014 08:37

Hej.

Tændstikker fås i mange størrelser



mvh


Ja men det gør huller også

det er indtil videre uden lim, det virker til at holde fint nok.. men nu har jeg kun været igang med en enkelt stol indtil videre, måske bliver jeg klogere med de resterende 7!

/Christian

Jaaaa'e. Gi dem nu hellere en klat lim også, så er du helt sikker på det bliver siddende.

Men det er jo ikke mig der skal lave arbejdet om hvis ........  Og jeg er også ret sikker på gulvet ikke vil være ret glad, hvis du tabte en dup hvis/når der bliver skubbet med stolen. Vil mene det er et af de få tilfælde hvor det godt kan betale sig at gå med både livrem og seler.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis