Akku-rundsav VS. 230V

Jeg står og skal bruge en rundsav og har kigget på bosch's blå modeller. Så er jeg tænker: er der nogen der har erfaringer med at benytte akku-rundsave? Jeg er hverken tømrer eller andet, men derfor vil jeg gerne have en ordentlig sav. Men er den model med akku (gks 18-v-li) kraftig nok eller bliver man skuffet. Det er jo smart at den passer batteri med min skruemaskine , men hvis fagfolkene herinde mener at den kun er til nødstilfælde så kan jeg godt leve med at skulle finde en stikkontakt.

Lad mig høre om jeres erfaringer.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes kun en akku sav er til småting...

Køb en dyksav til 230 volt, og med et par føreskinner, det vil du aldrig fortryde.

Siden jeg købte min Makita dyksav, har mine to rundsave ikke været nede af hylden

Som Jens skriver, så er en sav til skinne næsten uundværlig (når altså først man har prøvet). Mindre kan dog også gøre det, køb en god kvalitetssav, du kan selv fremstille en skinne, der virker næsten lige så godt som den "rigtige".

Jeg ville ikke selv købe en akku-sav, jeg er altid i nærheden af en stikkontakt, og har stort set altid en støvsuger koblet på. Akku-batterier holder desuden ikke evigt, i modsætning til en god kvalitetsrundsav. Det er jo lidt ærgerligt at måtte smide en sav ud, når batterierne dør.... 



Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af je__ns på 25 feb 2014 23:04

Jeg synes kun en akku sav er til småting...

Køb en dyksav til 230 volt, og med et par føreskinner, det vil du aldrig fortryde.

Siden jeg købte min Makita dyksav, har mine to rundsave ikke været nede af hylden


Hej je_ns

Er det en Makita sp6000 dyksav du har ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Skrevet af SilverLine på 27 feb 2014 21:26



Hej je_ns



Er det en Makita sp6000 dyksav du har ?

Ja det er en Makita sp6000, jeg synes det er en rigtig god sav.

Jeg lavede denne Storm P, til at afkorte udvendig trykimprægnerede brædder.