Akku-rundsav VS. 230V

Jeg står og skal bruge en rundsav og har kigget på bosch's blå modeller. Så er jeg tænker: er der nogen der har erfaringer med at benytte akku-rundsave? Jeg er hverken tømrer eller andet, men derfor vil jeg gerne have en ordentlig sav. Men er den model med akku (gks 18-v-li) kraftig nok eller bliver man skuffet. Det er jo smart at den passer batteri med min skruemaskine , men hvis fagfolkene herinde mener at den kun er til nødstilfælde så kan jeg godt leve med at skulle finde en stikkontakt.

Lad mig høre om jeres erfaringer.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes kun en akku sav er til småting...

Køb en dyksav til 230 volt, og med et par føreskinner, det vil du aldrig fortryde.

Siden jeg købte min Makita dyksav, har mine to rundsave ikke været nede af hylden

Som Jens skriver, så er en sav til skinne næsten uundværlig (når altså først man har prøvet). Mindre kan dog også gøre det, køb en god kvalitetssav, du kan selv fremstille en skinne, der virker næsten lige så godt som den "rigtige".

Jeg ville ikke selv købe en akku-sav, jeg er altid i nærheden af en stikkontakt, og har stort set altid en støvsuger koblet på. Akku-batterier holder desuden ikke evigt, i modsætning til en god kvalitetsrundsav. Det er jo lidt ærgerligt at måtte smide en sav ud, når batterierne dør.... 



Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af je__ns på 25 feb 2014 23:04

Jeg synes kun en akku sav er til småting...

Køb en dyksav til 230 volt, og med et par føreskinner, det vil du aldrig fortryde.

Siden jeg købte min Makita dyksav, har mine to rundsave ikke været nede af hylden


Hej je_ns

Er det en Makita sp6000 dyksav du har ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Skrevet af SilverLine på 27 feb 2014 21:26



Hej je_ns



Er det en Makita sp6000 dyksav du har ?

Ja det er en Makita sp6000, jeg synes det er en rigtig god sav.

Jeg lavede denne Storm P, til at afkorte udvendig trykimprægnerede brædder.

Brugte sådan en metalklinge til at skære nogle tynde metalplader, her er det godt den kan skrues ned på 2000 o/m 




Jeg har selv overvejet denne sav. Det lyder til at du er glad for den. Og dybdestop og vinkel skæring virker godt ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce

Ja dybdestoppet, og vinkelindstillingen, er neme at justere

Selve opbygningen af saven, er meget stabil med en kraftig  sål i aluminium.

Jeg synes også det er nemt, med en dyksav, så slipper man for den altid irriterende sikkerhedsskærm, som der er på en rundsav.

Som du kan se på billedet, har jeg savet en føreskinne midt over, den anden del har jeg monteret et vinkelanslag på, det er nemt bare at holde den på, og så save i vinkel, lavede den da jeg skulle afkorte nogle 45x295 mm spærtræ. 

Nogle sværger til Festool, den har jeg aldrig prøvet, så om den er bedre ved jeg ikke, men den er jo en del dyre.

Festool er bedre ja, men også dyrere som du selv pointere, men Festool dyksave er også noget af det bedste på markedet.
Er der nogen der har erfaringer med den sheppach dyksav de har i Harald Nyborg?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis