Byggesagkyndig Århus - bøvl

Ved ikke om dette er det rigtige forum men har brug for et råd.

Står og skal købe hus for første gang (alene) og har kigget grundigt på huse inden for min prisklasse. Har igennem en bekendt på min arbejdsplads fået kontakt til en byggesagkyndig her i Århus som tidligere havde hjulpet ham. Vi har været ude at se på et hus i slutningen af sidste år og fik der tilsendt skrevet rapport fra ham efter ca 1 uge. Besluttede mig dog for ikke at ville byde på det hus. Har nu fundet et nyt hus som vi, byggesagkyndig og mig, var ude og se på for en måned siden - han fandt huset var bedre end det første vi så på, men at der var tegn på vandskade/råd i rem - efter tidligere utæthed i taget. Han lovede han ville sende mig nogle tegninger af en tilbygning han allerede havde fundet og ville give mig et overslag på hvad skift af rem og tag ville koste at udskifte.

Så er det her problemerne begynder - da jeg ikke hører fra ham - jeg rykker første gang for papirerne efter ca 2 uger via sms og derefter via mail, men får intet svar. Jeg giver ham lidt længere tid, da det måske er pga sygdom eller skiferie eller lignende han ikke svarer. Mægler er i mellem tiden igang med en gang ugentligt ved at følge op på hvordan det går og har forståelse for jeg mangler de papirer fra den byggesagkyndige før jeg kan give et bud. Jeg får så efter ca 3½ uge endelig fat i den byggesagkyndige og han fortæller han har forsøgt at sende dem inden han tog på skiferie, men at de åbenbart ikke var kommet igennem - han lovede at ville sende dem samme aften og at jeg ikke skulle betale for det da det havde taget så lang tid.
Der kom dog ikke noget i mailen om aftenen og jeg skrev derefter endnu en sms om jeg ikke havde modtaget noget, men hørte ikke tilbage fra ham og har nu gennem mange dage forsøgt at komme i kontakt med ham igen pr tlf og enkelte sms'er men uden held og der er efterhånden gået over en måned.

Hvad ville i gøre i den situation - finde en ny byggesagkyndig - møde op på hans bopæl eller ???

Nogen der kender andre byggesagkyndige i Århus de har haft held med at bruge - gerne til en overkommelig pris???

It's better to burn out than to fade away.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop dog den idiot, er du sikker på at han over hovedet er hvad han udgiver sig for at være. Der er da så mange andre at du næsten kan gå ud og plukke dem på træerne.
Spørg din ven Google eller brug din telefonbog
Hehe kender godt google og telefonbogen - havde bare håbet på nogen kendte en hvor det ikke er igennem et firma og dermed ikke ville koste en bondegård

It's better to burn out than to fade away.

Du har altså endnu ikke lært at kvalitet koster penge kan jeg forstå, vil du have en bygge sagkyndig der kan sine ting skal du betale for det. Han har brugt år på at få en sådan uddannelse og vil nok kunne stå inde for de råd han giver.

Du vil jo også have en ordentlig løn for dit arbejde, hvorfor tror du så andre kan gøre det billigere   Det hænger ligesom ikke sammen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis