Havetraktor banker

Hej. jeg har en briggs&stratton i/c gold 15 hk ohv motor, når den kører kommer der en gang imellem et dunk, som om stemplet rammer et eller andet. hvad kan det være.? ventilerne er instillet rigtigt, ved ikke om det bare kan være toppakningen?.

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.
Hej. jeg har en briggs&stratton i/c gold 15 hk ohv... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Carl Emil på 26 feb 2014 13:26

Hvad mener du med udsættere? 



hvad for nogel regulatordele     jeg mener ikke at selve motoren er voldsom gammel, men det er traktoren den sidder på. jeg ved dsv ikke hvor mange timer den har på sig.



og sker der nogen ved de ventilsæder hvis det er det ?

Ja, udsættere er måske også lige i overkanten. Men jeg mener det lyder på samme måde, som om du manuelt lige letter på gashåndtaget et kort øjeblik.

Regulatoren sidder på krumtaphuset og er forbundet med gasspjældet via en stang. Endvidere sidder der to eller tre fjedre og holder ligevægt i systemet.

Tja, malingen på motoren ser faktisk ud som om det er en del år siden den blev lagt på. Men ved selvf. ikke om det kan skyldes intensiv brug af en højtryksrenser.

Hvis et ventilsæde sidder løst, vil det betyde at motoren ikke har så forfærdentelig meget kompression og det lyder din motor ikke til at mangle. Ligeledes er det ikke min erfaring noget sådanne kommer og går, så er lyden konstant.

Men igen, vil du være helt sikker på der ikke er optræk til et motorhaveri i nærmest fremtid, bør du lade en erfaren motormand høre vidunderet gå in nature.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
mange tak for svaret 

mener du så at det kan være de fjedre der er noget galt med, så den lige hurtigt slipper gassen?

og det må jeg få min onkel til om et par uger så, når han kommer hjem fra arbejde.
Han er da ihvertfald maskinmester

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.
Skrevet af Carl Emil på 26 feb 2014 22:24

mange tak for svaret 



mener du så at det kan være de fjedre der er noget galt med, så den lige hurtigt slipper gassen?



og det må jeg få min onkel til om et par uger så, når han kommer hjem fra arbejde.

Han er da ihvertfald maskinmester

Nej, ikke direkte noget galt med. Skrev at anordningen måske var fyldt med mow, altså græsstrå, støv osv., og måske kunne trænge en rengøring og olie fra en smørrekande så det glider let og ubesværet.

Nej, der sker da ingenting ved at spørge Onkel, hwass han mener om sagen.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ok super det må jeg prøve


drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også