Cresent monark reservedele?

som nævnt i et andet indlæg i en andel del af forum, har jeg fået en lille påhængsmotor op under neglene, en Cresent marin formodentlig 4 eller 5,5 hk der står intet på den.
men en meget simpel luftkølet maskine, der er fin kompression på den, men ingen tænding  tændspolen er kaput, og selvfølgelig som alt andet jeg får fat i er det ik bare standart, jeg håbede jo at jeg lige kunne nappe en Bosch spole og få liv i dyret, men ak nej, den er for stor

spolen der sidder i er en STEFA Supermetic 29109, er der nogen der ved hvor jeg finder sådan en fætter, har kigget lidt på nogle svenske sider og de har Stefa, men jeg kan ikke blive klog på om det er den rette.

der står et serie nr på motoren 0551987 og så cresent monark.


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det kan jo godt blive lidt af en udfordring, at finde sådan en tændspole.

Er du sikker på der er tændspolen, der ikke dur. Har du pudset ren for rust, på spole og svinghjul. lagt den så tæt mod svinghjulet som muligt. ( sæt et stykke papir mellem spole og svinghjul, når du justere den ind.)

Har du tjekket platinner, og kondensatoren, samt at tændrøret virker...

jep 100% jeg har selv ohmet den = 0 ohm den skal være ca 4 Kohm og knallertmekkeren jeg lige var forbi for at høre om stumper, puttede sit super smarte måle dims udstyr på, med samme resultat som mig

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis det er en luftkølet cresent der også har været solgt som, penta, volvo, volvo penta, archimedes, archimedes penta osv. er spolen vist fra en puch knallert og det er cylinderen vist også
tak for svar, men de Puch jeg kan finde stumper til har alle Bosch tænding, og den passer ikke i svinghjulet jeg har dog rodet lidt videre i mine gemmer og har fundet en spole der passer og virker, men kondensatoren er vist også defekt, og jeg er ikke nået til at skifte den endnu har travlt med alle mine projekter, i dag var det et større hul til en septiktank, og i den forbindelse skulle jeg da lige prøve at grave vores vandledning ind til huset over, så der røg lige en time på det, som der ellers skulle ha være brugt på motoren ja ja man har en plan til man får en ny

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis