pletmale loft

Hej, jeg har været en kæmpe knold og pletmalet mit loft. Loftet er oprindeligt malet med malepistol. Har brugt samme maling. Men overfladen er ikke ens, og lyset rerlekteres mere i de pletter jeg har malet. Hvordan kan jeg få ovetfladen mere ru som det originale? Det er lkke pænt :-(

På forhånd tak

Lars
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.

Forstår ikke helt dit spørgsmål,mvil du lige uddybe

Loftet er oprindeligt malet med en sprøjtepistol, ikke?
Er problemet så ikke mere, at det du har pletmalet ,er mere struktureret end det der er blevet sprøjtemalet?
Eller?

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
jeg tror at uanset hvad du gør kan du ikke ramme den 100% nøjagtige tone eller glans på at tidligere malet loft, så der er vist kun den hårde vej tilbage og det er at male hele loftet, nu skriver du ikke hvad det er for et loft, men hvis det er et profilloft så er den fremgnagsmåde jeg bruger at male loftet med en god bred langhåret rulle lade det sidde i små5 min. for derefter at trække efter med en bred pensel, hvis man er 2 til det arbejde tager det ikke lang tid. jeg har selv gjort det samme hos mig med ca. 80 m2 loft det tog omkring en lille time min for 2 mand, det største arbejde er at få ryddet lokalet samt dækket ned med plast på gulve samt vægge,
go arbejdslyst :-)
Hej Lars..

Det lyder til at der er mere glans i den ene af behandlingerne .

Du er desværre nok nødsaget til at male hele loftet om med en ensformig maling..

Køkken - glans 10 ( nem at vaske )
bad/toilet - glans 5/10 ( vådrumsmaling )
resterende - glans 5 alm maling ..



Mvh
Jannik Andersen

Casto byg

www.casto.dk
Hej,

Tak for svarene. Det er et profilloft som er malet med hvid ISO grundspærrer. Så det er glans 5. Oprindeligt at strukturen lidt knobret. Det jeg har malet med pensel er mere glat og derved ser det ud som om der er brugt højere glans.

Kan bare ikke få det til at se ens ud, og vil nødig male hele loftet igen her efter 2 år.

Hilsen Lars
Normalvis kan man sagtens pletmale, selvfølgelig kan man det

Og hvad er det da for noget vrøvl med glans 5/10 vådrumsmaling?
For det første er en vådrumsmaling typisk fra glans 20 og op, for det andet er det ikke nødvendigt med vådrumsmaling på lofter.
Nå men bortset fra det...

Jeg forstår stadigvæk ikke at det er knobret hvis det er sprøjtemalet...

For normalt når man sprøjtemaler, så er problemet at det bliver for fint og glat til at man kan pletmale på det.
Derfor plejer man altid at sprøjte det på og så derefter pensle eller rulle efter, udelukkende for at man efterfølgende kan pletmale på det.

Hvordan ser det ud? Som rullestruktur, altså sådan lidt som appelsinhud eller?

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Annonce
Hej Martin,

Overfladen er lidt ru Når man står nedenunder ser det ens ud. Har prøvet med rulle og svamp Det er kun syneligt når lys reflekteres i loftet. Malingen er Sigma Coating Renova Isotop Matt.

Hilsen

Lars
Den bruger vi også til profilbræddelofter og plejer nemt at kunne pletmale med den uden problemer.

Prøv evt. at duppe den på med spidsen af en pensel så penslen efterlader lidt struktur, måske det kan efterligne den overflade der er...

Den mattere jo desuden lidt op når den hærder op, har du prøvet at lade den stå et par dage efter du har pletmalet?

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Ja den nuværende har stået i et par mdr nu. Nu hvor forårssolen komme inde bliver jeg lidt trist over forskellen i loftet. Har duppet med en grov svamp i dag på et af stederne. Venter lige til weekenden og ser hvordan det ser ud.
Prøv at røre malingen grundigt igennem inden du maler med den. Hvis malingen har stået noget tid, vil bindemidlet flyde ovenpå, og hvis du så ikke har fået den gennem rørt grundigt nok, risikere du der bliver en lille forskel i glansen. Det kan måske være det der er sket...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også