Insektionslem til vådrumszonen

Hejsa..

I forbindelse med jeg renoverede mit badeværelse, lavede jeg en installationsvæg med cisterne, samt samlingerne til vand til amaturer i, men skjulte samlinger er jo fy, så har ledt efter en inspektionslem som kan tåle at sidde i vådrumszonen så det er muligt at komme til samlingerne i fremtiden. Jeg er i tvivl om det skal være en speciel lem, eller at jeg kan bruge de standard lemme som kan købes i byggemarkederne.

Håber der er nogen der ved lidt omhvad jeg skal have fat i? :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du skal afklare først er om lemmen skal sidde i Zone 1, 2, 3 for det er jo ret væsentligt.

Jeg har lavet det samme (det er der nok mange der har). Jeg bruger et skabselement der er planforsænket i installationsvæggen hvor jeg har skåret bunden ud af skabet og lagt en løs plade i bunden istedet. Så er det nemt at komme til at stille lidt på gulvvarmen osv.

Min installations-væg er i Zone 3.

Badeværelset er under 3.25m^2. Så det må jo være zone 1. Jeg har vedhæftet et billede af badeværelset. Inspektionslemmen skal sidde til højre for vasken, lige hvor man bader. Pt. Kan man se ind til vandinstallationerne oppe over afløbet. Men derfra er det ikke muligt at komme til installationerne, så tænker jeg er nød til at have sat en lem i for at gøre det lovligt ?


Hvor har du din vådrumssikring, hvis den ligger bag installationen, er der jo ingen problemer. 
Den ligger desværre ikke bag væggen men uden på den "nye" væg. Havde jeg tænkte det lidt bedre igennem havde jeg nok også lagt det over det hele. Jeg har dog overvejet at sætte en lem i der er ca. 40x40' så burde jeg havde plads til at lægge noget på udefra.

Det bliver noget i den stil jeg ender med at gøre :-)

Håbet dog der fandtes lemme som var vandtætte og gjorde jeg var ude over det problem..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis