Sorte plamager/afskygninger på vægge.

Hej.

Jeg har brug for nogle vidensrige folk.

Jeg har som i kan se på de vedhæftede billeder, et underligt problem i mit hus fra 1946, som er blevet renoveret.

Jeg får nogle sorte plamager rundt lagt loftet, samt inde i skabe, på vinduer og nogle steder midt på væggene.

Er der nogen som har nogen ide om hvad det kan være eller hvad det er?

Samt årsagen til det.

På forhånd tak.


Be Smart - Not Stupid..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal lige siges det sidste billede er inde i mit skab på et udtrækkelig hjørneskab, hvor der har stået et par skåle og så er der kommet sorte afskygninger rundt om hvor de har stået.

Be Smart - Not Stupid..

Hej.
Striberne under loftet er kuldenedfald.
De ringformede skjoder har jeg ikke noget bud på.

mvh

 varmetossen

kan i sige mere om heksesot og kuldenedfald, så er jeg med på en lytter
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Jeg er enig i, at det skyldes temperaturnedfald. Kolde og varme område bevirker at luften cirkulerer. I luften er der små partikler/støv, som afsættes der, hvor luftstrømmen afbøjes. Jeg ved ikke hvordan det kan forhindres, men tror at isolering vil mindske de temperaturforskelle, som genererer luftstrømmene. Du vil formentlig kunne se temperaturforskellene med infrarød kamera.

Alternativt kan det skyldes træk igennem små sprækker, men det ser ud som om der er tætnet effektivt med acrylfuge.

Mvh Janus
Fugerne der er tætnet er ikke så gamle derfor de er så tydelige

Er også inde i at det er manglende hulmursisolering der måske er faldet sammen.

Dog kan jeg slet ikke forstå de cirkler der er på 3nederst billede som er tæt på gulvet samt det nederste som er på en hylde i mit hjørneskab???


Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis