Integreret carport laves om til lukket garage

Hej

Har læst en del i dette fine forum de sidste dage, og har fundet mange gode tråde - også om GDS'er som har lavet noget lignende mit garage projekt.

Men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber at kunne få hjælp til.

Jeg har en ca. 30m2 integreret carport (inkl. skur) som jeg gerne vil lave om til isoleret garage / værkstedsrum.

Jeg vil støbe randsokkel til frostfri dybde, sætte to rækker lecablokke 19x19, støbe et gulv oven på isolering >> Sokkel

Herefter vil jeg montere isolerede trævægge rundt langs soklen.

Mine spørgsmål er følgende

1. Når jeg støber gulv, skal der så Leca 10-20 coatede letklinker i bunden under Sundolitt pladerne ?

I så fald hvor mange cm. ? (Leca er noget dyrere end Sundolitt)

2. Hvor tykt et lag S80 Sundolitt anbefales at bruge?

Jeg overvejer at lave gulvvarme, selvom det ikke bliver tilsluttet i første omgang. (Når der nu alligevel skal støbes...)

3. Da den ene væg i den nye garage består af husets ydervæg er jeg i tvivl om hvordan jeg skal støbe ind mod husets sokkel - skal der kantisolering mellem husets sokkel og det støbte gulv?

4. Jeg kan ikke helt greje hvordan jeg skal lave fundament/sokkel ved garageporten hvor der køres ind med bilen. Hvis jeg støber 10 cm. gulv ud over fundamentet får jeg en stor kuldebro den vej ind. Hvis jeg ikke støber ud over øverste lecablok bliver det vel for sart og smuldrer når man kører på det. ?

Jeg kan kun sætte en række Leca blokke ved garageporten, da tilkørsel ellers bliver for høj.


Venlig hilsen, Jens

Hej Har læst en del i dette fine forum de sidste... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er det flot lavet - godt gået :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for roserne.
Jeg arbejde på det i 9 mdr., men det siger vist mest om hvor vigtigt det er at have god tid som gør-det-selv, hvis ikke det skal gå ud over andre ting :-)
Det er et job jeg gik til og fra, samtidig med at jeg passede mit arbejde, holdt ferie mv.

Foruden ovenstående gennemgang, skulle jeg også isolere loftet henover garagen.
Der er 25 graders valmede tagflader, så ikke meget plads deroppe - det var hårdt!
Isolerede med 250mm. ISOVER på loftet (tre lag).

Venlig hilsen, Jens

det ser dæleme godt ud, man kan jo næsten sidde og blive helt grøn


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Må man se billeder ude fra?

Hvad gjorde du i forhold til døren - skal den ikke være brandsikret?

Og hvad med vinduet? Problemer med konen?:-)

Vh Michael

Vinum Lund

Sådan ser det ud set udefra.

Der er ikke en branddør mellem garage og hus, men den oprindelige yderdør.

Ligeledes er der et lille vindue som vender ud til garagen, det er et badeværelsesvindue.

Der kommer sandblæst glas i, så man kan sidde i fred 

Spørgsmålet er om dør og vindue er lovlig/forsvarligt, henset reglement om brandsikkerhed ?

Forskellen er at garagen nu er lukket, alt andet konstruktion er som tidligere.


Venlig hilsen, Jens

Det er godt nok et fint stykke arbejde du har fået lavet dig der..
Du kan jo nøjes med at lægge en matteret folie på toilet vinduet.. det koster ikke ret meget.

Resten ser jo godt ud :-)

Njord

MVH Njord
Har du rådført dig med nogen omkring brug af s60, s80, s150 o.l. i forhold til bæreevne i garage?

Mvh Peter
Hej Peter,

Brugte den guide der findes på Sondolitt
http://www.sundolitt.dk/sundolitt/sporgsmal-og-svar/projektering-og-brug/garagegulv

320 mm. er i den høje ende (tykkelse), men der er ekstra fundering i betonlaget der hvor bilen holder + overkørsel. Det kan bære tæt ved 3.500 kg.

De har en beregner man kan bruge, hvis gulvet skal anvendes til industribrug / tung last.

Venlig hilsen, Jens

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis