Tig svejser

Hej er der nogle som kan hjælpe mig med lidt tips ang køb af brugt Tig svejser, er lidt grøn hvad Tig angår, hvordan tester jeg sådan en bedst ?. kigger på en migatronic LTE 200. På forhånd tak.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen til

Hvad skal du svejse, hvilke tykkelser og hvilke materialer, skal du kunne svejse i aluminium, så skal du jo have en maskine der kan klare det (vekselstrøm)

Må den godt fylde lidt, eller skal den være nem at transportere rundt på?

Kemppi laver også nogle rigtig gode maskiner, men Migatronic, vil da også være et godt valg.

mvh jens

Hej jens tak for intro og hurtigt svar, jeg skal kun kunne svejse rustfrit tyndplade/rør 1-3mm  må gerne være på 380v og fylde så lidt som mulig , jeg vil gerne vide hvad jeg skal kigge og lytte  efter ved en evt afprøvning. jeg skal ud og se på en i eftermiddag. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er vigtigt at du får den afprøvet, det kræver jo at der er argon tilsluttet, det er ikke nok at prøve den som elektrodesvejser.

Tag selv nogle stumper rustfri med, i forskellige stykker, så du er sikker på der noget at svejse i, og gerne tilsatstråd også.

Den skal brænde jævnt, og hf tændingen skal self virke, prøv den både ved lille og stor strømstyrke.

Hvis du ikke har den store erfaring med Tig svejsning, ville det være en fordel at have en med der har erfaring med det.

Er der argon flaske med, så vær sikker på det er en ombytningsflaske.

Få mest muligt med af udstyr, såsom tilsatstråd, wolframelektroder, holdere og gaskopper.

Tak,det er lige den information jeg skal bruge,jeg vender tilbage  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis