Undertråd driller

Hej alle sammen!

Jeg har desperat brug for jeres hjælp.

Jeg sidder med en Singer 7186 symaskine og vil vildt gerne sy noget tøj til min søn og mig selv.
Men når jeg prøver at sy ser det helt fint ud på overfladen, men nedenunder er det viklet sammen og
undertråden er slet ikke 'syet med'. Undertråden syr sig ikke ind i stoffet.

Er der nogle der måske ved hvad jeg skal gøre for at fikse det problem?
Jeg har trådet om flere gange og lige efter manualen.
Men det er det samme hver gang.

Jeg håber i vil hjælpe mig!
På forhånd tak :-)

V.h Janie
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jaayss.

Og velkommen på LDS.

Jeg kan se at det lige er en til mig

Så vi starter fra en ende af. Hvilken nål bruger du og har du den rette tråd spænding på over tråden, den skal stå på ca. 4. ved syning i almindelige stoffer !

Og så er der under tråden, får du sat spolen rigtigt i skyttehuset det er ret vigtigt at den sidder rigtigt ! Så er der tråd spændingen  der skal være så meget modstand at når du holde skytte huset op i tråden og giver et lille nøk i tråden skal skyttehuset max falde 3 cm. altså der kommer ca. 3 cm. mere tråd ud.

Med hensyn til nålen, så er det standart at bruge en 80/10 nål til bomuld o.l. det er også vigtigt at du får sat nålen rigtigt i sølen / Holderen. Et nålen beskadiget så den dukker ned i stoffet skal den naturligvis skiftes ! træk din negl ned over nålen, hvis der er lidt modstand i enden / spidsen er den beskadiget og skal skiftes.

Mange tak for svaret Håndværkeren :-)

Jeg er lidt ny med denne symaskine, kan du fortælle mig hvordan jeg ændre trådspændingen til undertråden?

Jeg har drejet lidt rundt på den dreje knap med +/- men ved ikke om det er denne der ændre trådspændingen,
da jeg ikke synes det gjorde en forskel :-)

V.h Janie

Hvis det ikke hjælpe at ændre trådspændningen på nålen, er det skytten du skal ned til, har du prøvet at gøre som jeg beskrev først ? At stille på trådspændningen på skytten skal man være meget forsigtig med, det er så lidt der skal til. Og spørgsmålet, får du lagt spolen rigtigt i skytten besvarede du heller ikke.

Til orientering er jeg uddannet skrædder og har rimeligt tjek på symaskiner.

Jeg har prøvet at ændre på trådspændingen til undertråden. Men den forsætter med at lave samme nummer som før.

Ja, jeg er ret sikker på jeg har sat spolen rigtigt i. Den jeg skal sætte undertrådsspolen i sidder fast nede i spolehuset, altså permanent. Jeg kan kun tage den op ved at fjerne en plade under nålen for at komme ned til den.

V.h Janie
Jeg har vedhæftet 2 billeder..
Et billede fra hvordan det ser ud på overfladen og et af hvordan det ser ud nedenunder.

Jeg har syet med 2 forskellige farver i overtråd og undertråd for at demonstrerer hvad det er der sker.
Den lilla tråd er undertråden, og som du ser, så syr den sig slet ikke ind i stoffet.



V.h Janie
Annonce

Flotte billeder må jeg sige ! ØH du skal huske at klikke på indsæt, når du har oploadet billedet. Hvis det er med fast skytte kan det altså godt lade sig gøre at tage skytten ud alligevel. Men når du lægger spolen ned i skytten og trækker i under tråden hvilken vej dreje spolen så ?Hvis den slet ikke fanger tråden, så er det hele indstillingen af skytten det er galt med, og det er ikke noget du selv kan rette der skal du hen til en symaskine reparatør ! Og ja nu så jeg dine billeder, det er helt klart din over tråd der trækkes alt for meget ned af, dog vil jeg lige spørge, hvad er det dog for en tråd du bruger, den ser meget grov ud, er du sikker på at det er en 120 tråd. Men hvis du sætter tråden rigtigt i må det være din tråd spænding den er gal med, er du sikker på at du får tråden sat rigtigt ind mellem de to skiver og op om den lille fjeder ! Du kan kun få tråden derind når trykfoden er oppe og nogle gange hjælper det lige at sætte sin negl ned imellem skiverne.

Hvis det er en brugt maskine du har købt, kan det sagtens være derfor den blev solgt, at det er for dyrt at reparere den.

Jeg har også en Singer symaskine hvor undertråden laver store

løkker og klumper, men så har jeg prøvet at vende overtråds-

rullen 180 grader, sådan at tråden løber den modsatte vej.

Det løste problemet for mig

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis