Fjerne "træprop" som dækker skrue

Hejsa!

Jeg har netop fået købt et par charmerende gamle stole jeg rigtig gerne vil have ombetrukket - men for at få ryglænet af, skal jeg have nogle træpropper pillet ud, som dækker over skruerne. De ser således ud:




Jeg kan rokke dem en smule frem og tilbage, men kan umiddelbart ikke få dem helt ud. Findes der en smart måde at få dem ud, eller er jeg bare nødt til at ødelægge propperne og så finde nogle nye bagefter? Ved ikke om der er et smart stykke værktøj der kan klare opgaven. 

På forhånd tak for hjælpen..

Mvh Uffe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Har du prøvet at vende stolen på hovedet og så banke let på armlænene ?
Hej Jørgen
Ja har forsøgt at banke dem ud på den måde, og nogle af dem rykker sig en lille smule, men desværre ikke nok. Har også haft et tyndt blad fra en hobbykniv i siden af dem, men de rykker sig ikke meget.
Har du først haft en kniv nede i dem har du lavet små grater og så falder de ikke ud. Du er nok nød til at være voldelig og skære dem ud med et stemmejern.
tag et meget lille bor, 1- 1,5 mm og bor et hul i proppen,
så sætter du din trykluftpistol hen til hullet , og blæser
kommer den ikke ud efter nogle forsøg, så skruer du en lille skrue  i hullet og trækker proppen ud

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Så fik jeg dem ud! Borede et lille hul, og satte en skrue i og så kunne de vrikkes ud. Og da jeg ikke borede gennem propperne kan jeg vist bare vende dem om og banke dem i igen når jeg er færdig! Kanon!
25 kr/stol i genbrug, og lidt nyt betræk og så er der jo et par smarte og unikke stole igen - fedt fedt!

Tusind tak for rådene begge to - og fortsat god weekend.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis