? til bølgeplade-tag - med billeder

Jeg skal til at skifte eternittag og har lige nogle spørgsmål:

1 gavl) Jeg magter ikke at skifte/renovere gavl i denne omgang - vil i vurdere at jeg godt kan lægge nyt bølgetag nu og senere lave en flot gavl?

Her tænker jeg også på vindskeden.

2 ovenlys vindue) Inddækningerne under vinduerne er 20 år gamle. Vil i vurdere at de kan genbruges? hvis nej hvor kan man købe noget nyt? 

Hvor mange centimeter skal der være mellem tag og vindue?

3 gasskorsten) skorstensinddækningen er også 20 år gammel. kan den mon genbruges? hvis nej hvor kan jeg købe en ny og er den nem at skifte?

tak for hjælp til gør det selv manden

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1 Hvis du vil lave samme løsning, så bude det ikke være noget problem at lave gavle og vindskede senere, skal der være noget mere udhæng skal du selvfølgelig tage højde for det allerede nu.

2 Det er svært at se om de kan genbruges.. Hvis de ikke er ødelagt og med revner kan de godt bruges. Elleras kan din lokale trælast skaffe nye der passer til dit vindue. ta model nummeret med derned, det står inde i vinduet.

Hvor mange centimeter skal der være mellem tag og vindue?
Pladerne skal skræres så de passer mellem den store og lille forhøjning.

3 - Jeg ville genbruge den, hvis der ikke er revner i inddækningen.




Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg ville skifte de 20 år gamle vinduer når nu jeg havde taget pillet af. Det er meget nemmere og samtidig må der være lidt at spare på varme regningen ved at gøre det.

Du ligger bare tagpladerne på samme måde som de ligger nu så kan du jo bare lave din gavl når du får tid til det. Du kommer nok til at spendere en ny indækning til din skorsten vil jeg tro. Men prøv om den kan genbruges

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis