Montering af ekstra kabinelys

Godaften derude.

Jeg er blevet sat på lidt af en mission, og tænkte derfor at dette måske var det rigtige sted at spørge om hjælp.

Jeg skal have monteret en loftslampe over et bord i passagerafdelingen af min bil, og vil til denne have tilsluttet 3stk kontakter, en ved hvert bagsæde og en ved førersædet.

De skal kunne betjenes uafhængigt af hinanden fra hver kontakt.

Til rådighed har jeg et stk. 87a 5-benet arbejdsrelæ, samt tre alm. kontakter.

Jeg er fuld ud med på hvordan jeg tilslutter relæet så det klikker,

Men hvordan kobler jeg de 3 kontakter på, så de virker som førnævnt.

Et ledningsdiagram ville være en stor hjælp, hvis nogen kunne fremkomme med sådan et.

Håber på nogen har gode råd.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor dog det besvær, kan dine pasagere ikke spørge om du vil tænde lyset ?
Hej
Du kan ikke udføre det ønskede med det relæ som du har - du skal ha fat i et "skritrelæ" som bl.a. sidder på en del gamle Volvo - Saab 99 - 900 og VW biler !
Normalt er det et SWF fabrikat relæ som bliver brugt til at skifte kort/langt lys !
Det har bl.a. klemmer som hedder 31 - 56 - 56a - 56 b - 15 med flere - hvis du kan finde sådan et kan du tænde lyset lige så mange steder fra som du ønsker - dine kontakter skal dog være af "ringetryk" typen dvs. at de kun er sluttede så længe som der bliver trykket på dem - find sådan et så skal jeg fortælle dig hvordan det skal forbindes ! ps. det kan også stadig købes som nyt - kender ikke prisen !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
De findes i golf 2 mener jeg bestemt, brude du kunne finde hos en hugger, kan være jeg kan finde placeringen
Find et relæ som polobjørn henviser til, den virker som et kip relæ
12v+ på 56 og 30
Minus fra tryk knapper på s
+ ud af relæ og til lampe på 56a
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere