Lave gipsvæg på overetagen (billeder)

Hej. Jeg skal have splittet mit soveværelse op i 2 rum. Et soveværelse og garderobe.

Jeg forestiller mig at gøre dette med gipsvægge, og stålskelet med 2 lag gips på hver side. 
Min udfordring er kvisten/skråvæggene. Hvordan får jeg sat stålskelet fast herpå?

Se billeder






3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se, er der kun et problem på det vandrette stykke ved kvisten. Det letteste er nok at lave lægterne til den del i træ, som kan saves til, så det passer.
På det lille stykke skråvæg, kan du også vælge at bukke stålet.



Hvis du bygger væggen i 70 mm stål, ser det ud til du kan bukke en stump 95 mm, der kommer til at passe.

Vær også lige opmærksom på om du kan komme til. Som det ser ud på billedet, har du ikke meget plads, i den lille niche du får lavet.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Vil også sige at din niche bliver meget lille.. men måske du har et specielt behov / formål der retfærdiggør den.
Som alternativ til stål lægten, der ellers er OK, kan være at du laver en trekantliste i træ som underlag for skelettet.

Er du heldig med at vinklen er 45 grader kan du købe en alm trekantliste man ellers bruger til kanter af fladt tag osv (ret billig) og så kan du bygge skelettet op i 45mm stål for at sparre mest muligt rum :-)

MVH Njord.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis