rep. af sætningsrevner

mon nogen kan give et godt råd til tætning af en "sætningsrevne" i mit hus?

Underligt nok starter revnen oppefra og lodret nedad, både gennem fuger og røde facadesten. Der er flækket 8 sten indtil nu og det er sket indenfor de sidste to år. Huset er konstrueret med en trærem på murkronen og gitterspær ovenpå. Revnen er ca 2 meter fra et hjørne på en syd/vestgavl (meget udsat). der er ingen revnet på resten af byningen, som er et længehus fra 1976. Der er ej heller revner i soklerne. Men jeg har lagt mærke til, at kun på denne gavl kommer der vand ud af ventilerne mellem sokkel og murværk. Kan det være en frostsprængning? Jeg overtog huset for 8 år siden og skiftede straks en zinkkapsel, der lå på murkronen fra remmen og ud (6 cm). den gamle var loddet sammen og derefter sømmet til remmen. Alle lodninger var gået og man kunne høre det dryppede ved regn i hulmuren. Den er senere fyldt op. Oveni havde en glad murer vippet kapslen op for at fuge huset, men ikke trukket den ned igen.

Kan alt dette have noget med hinanden at gøre? altså frostsprængning?

Spørgsmål: Øverste ende af revnen er ca 2-3 mm bred. hvad kan jeg forsegle den med - eller skal jeg ha 8 sten udskiftet? Jeg har flamingogranulat UDEN lim i hulmuren


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det var mig, ville jeg kradse de revnede fuger ud, og så fuge dem igen.

Og så se om revnen udvikler sig, du kan jo altid skifte de revnede sten.

Tak for respons, Jens. Du mener ikke jeg skal lukke den tynde revne i stenene? De er fra 3 mm øverst til "Airline" nederst. Jeg er forundret over, at det først er ved sidste flækkede sten, at skaden viger lidt fra lodret. Tit ser man at revnen løber med et forbandt ( hedder det sådan). Kunne det være de tiltagende storme, der rykker så meget i taget?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis