Jeg skal have den bedste router på markedet......

.......Men hvad er det for en efter Jeres mening?
Har lige fået gravet 200/200Mbit fiber ned som skulle virke fra 1/3-14, og kom fra en ustabil 0,5/2 mbit forbindelse (jeg bor på landet )
Og den gamle forbindelse var mildest talt næsten oplagt til indlæggelse på en P-afd for spasmer over stabiliteten.
Dette håber jeg er slut nu!
Jeg skal dog have en router der kan håndtere denne hastighed, samt også have mulighed for direkte tilslutning af en ekstern 1 Tb usb hdd som jeg forestiller mig skal virke som en slags netværksdrev internt i huset!
Har læst lidt omkring de "nye" routere, but it´s a jungle out there!
Hvad skal man købe?
/Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hurtigt bud ud fra det du efterspørger; ASUS RT-AC66U. Den har jeg læst meget godt om. Jeg foretog lige en hurtig søgning og fandt en test: http://www.altomdata.dk/her-er-den-bedste-router-2 - her bliver ASUS dog overgået af D-Link DIR-865L.
Læg lige mærke til datoen på den artikel du linker til - den er et lille år gammel.

Det kan godt være du har 200Mbit fiber ind i huset, og en fin router. Men husk lige at kigge på hvilket netværkkort der sidder i din computer, det skal også understøtte en standard der kan klare min. de 200Mbit din forbindelse er

Men når det er sagt, så tillykke, det er en voldsom forbindelse - tænker du på at sætte en server op, for du får da svært ved at udnytte den ellers
De 200 MBit er vel til både TV og internet - det er det ihvertfald her hjemme hos mig ;-)

Og der kan så ( hos mig ) vælges forskellige hastigheder til internet : 50/50 - 60/60 og 90/90

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej
Har nu bestilt den nævnte D-Link DIR-865L.
Håber så det spiller
Og ja de 200/200 er både til tv-telefoni og internet! Hvorfor så 200/200 og ikke en 20/20 eller 60/60 eller 90/90, som også var udbudt????????   FORDI JEG KU´ HEHE
Som sagt var det en dræber med mit forrige netværk fra TDC i 100 år gamle kobberkabler som fuckede op hvergang det var regnvejr eller vinden blæste den forkerte retning.....
Tak for Jeres svar!
/Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Skrevet af KimArndt på 21 feb 2014 19:50
Læg lige mærke til datoen på den artikel du linker til - den er et lille år gammel. 

Arrhh.... den er 6 måneder og (i dag) 10 dage gammel - så jeg kan gå med til at vi siger et halvt år gammel ;-)
Ja, husker tydeligt da jeg havde et 256 Kbit telefonmodem - tog en mindre borgerkrig bare at downloade få MB. Og familien var afskåret fra at bruge fastnettelefonen så længe det stod på

Tiderne har heldigvis ændret sig - nu kan man næsten ikke nå at knipse med fingrede før der er dowloadet flere hundrede MB - uden at påvirke telefonforbindelsen.

PS : du får ikke en 200/200 Mbit internetforbindelse, det er helt normalt at føre en 200Mbit forbindelse ind - det skal deles mellem TV,internet og telefon - jeg vil tro du får 90/90 - hvilket er rigeligt til selv meget store datamængder både download og upload.

Det højeste jeg har set er Sydenergi, der tilbyder 150/150 Mbit internetforbindelse på deres fiber.

Energimidt fiberbredbånd tilbyder 90/90 som det højeste.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis