Kompliceret udgravning til gulvvarme

Jeg har en lidt kompliceret udfordring ved renoveringen af vores bryggers. Vores nye bryggers skal nemlig være større end det tidligere så der er lagt 8 kvadratmeter til i den ene side. Det bliver ingen problem at bryde betonen op og grave ud til gulvvarmen i det oprindelige rum - dette er omgivet af 4 vægge der står på stampet sand. Mere kompliceret bliver det med de ekstra kvadratmeter som er lagt til. Her består den ene side nemlig af en gipsvæg der er monteret direkte på et betongulv af ældre dato. Jeg forstiller mig at skære en rille lang gipsvæggen og fjerne beton og underliggende isolering - uden at ødelægge det gulv som gipsvæggen er monteret på. Nedenunder isoleringen er der stampet sand og her ved jeg faktisk ikke hvordan jeg får gravet tilstrækkelig lagt ned uden at sandet under gipsvæggen og det tilstødende rum "løber ud" i bryggerset. En prof. Vil muligvis banke en stor metalplade ned langs gipsvæggen for at holde på sandet og så efterfølgende mure op langs pladen. Jeg går ikke ud fra at jeg kan lave et lodret "snit" med en spade og så bare mure op til. Alternativt skal jeg gå på kompromis med isoleringsdybden så jeg ikke graver helt op til gipsvæggen.

Nogle gode bud - hvis i overhovedet forstår min problemstilling
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du nu er i gang, hvor stort er det tilstødende rum, ville det være et stort arbejde at lave nyt gulv der også? Det ville jo nok, være den bedste løsning.

Men ellers så fjern betongulvet ind til vægen, og så prøv dig frem med, hvor langt du kan grave ned.

Jeg tror det er bedre, med lidt mindre isolering inde ved vægen, end at grave ud og støbe beton sokkel til at holde sandet.

Ja det er 50 kvadratmeter og blev renoveret sidste sommer så det vil jeg helst ikke til at pille ved :-)

Jeg kommer nok bare til at prøve mig frem som du også skriver - tak for din second opinion
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis