Problem i forbindelse med halvtosset projekt: Hundeaktiveret tennisbold kanon (med billede og video)

Hej allesammen

Jeg har et problem i forbindelse med et tosset projekt, jeg er i gang med. Det drejer sig om en tennisbold kanon, aktiveret af en hund. Idéen går ud på, at hunden henter tennisbolden, afleverer den i en form for rampe, hvor bolden triller ned i løbet og aktiverer en føler, der aktiverer et tidsrelæ, hvor efter magnetventilen bliver aktiveret igen, efter 5 sekunder.

Problemet er, at jeg ikke helt kan finde en smart løsning på, hvordan bolden kan komme ned i løbet igen og bliver lukket af på en måde, hvor der ikke tabes for meget tryk. Som det kan ses på billedet, er løbet ret tyndt (ca. samme diameter som en tennisbold). Planen var oprindeligt, at et rør skulle føre bolden ned i løbet via tyngdekraft og have en lille låge med en fjeder, for oven. Dette er bare ikke så simpelt, som det umiddelbart lyder. Tragten skulle også gerne være væsentlig større i den ene ende, således hunden kan ramme, når den afleverer bolden. Jeg har prøvet at illustrere det på en tegning nedenfor. Jeg håber at I forstår, hvad det er, jeg mener. :-)

Projektet er TEORETISK - det er ikke planen, at det skal bruges, omend det selvfølgelig skal afprøves med en hund, når projektet er færdigt. 

Billeder er vedhæftet. Video af en affyring kan ses her, og ja, jeg er klar over at det lyder voldsomt, taget i betragtning at det er en hund, der skal betjene maskinen. 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du placere da bare tragten oppe ved enden af løbet. Så burde luften gerne have udvidet sig så meget du ikke taber noget nævneværdigt, ellers er løbet for kort alligevel.  Glem alt om flap i tragten, den hjælper intet alligevel.

Godt du har indset, det at lukke hunden alene inde med redskabet er dyremishandling.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg lavede en gang en boldkaster til vores hundeforening, men den havde en fejl, hundene lærte hvor bolden kom ud, og ville så forsøge at snuppe den der, så for ikke at skyde den ned i halsen på hunden, måtte det anbringes højt så at det ikke kunne ske.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

På you tube er der faktisk sådan en maskine, hvor en gravhund selv lægger bolden i maskinen og denne så skyder den ud i rummet. Hunden står næsten pænt og venter til bolden fare af sted, så går det i fuld galop efter den. Tilbage og lægge bolden i maskinen o.s.v. Stakkels hund, men den ser nu ud til at more sig.

Den fungere med en kraftig elastik, nærmest som en armbrøst, ikke noget avangeret luft anlæg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis