Opsætning af lampe

Hejsa, 

Jeg er stødt på et lampeophæng som jeg ikke kender. Jeg har vedhæftet et billede af ophænget.

Jeg har prøvet at føre den blå ledning ind i "N", den bruge i "pil nedad" og jord i "pil nedad med cirkel", men det ser stadig ikke ud til at virke. Har og prøvet at bytte om på brun og jord, men det virkede heller ikke. 

Har testet lampen i et andet "gammeldags" ophæng og der virkede den perfekt.

Er der en af der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert?

På forhånd tak  


Mvh.
Tobias Eberhard
www.bleepfilms.dk
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er et billede af udtaget: http://www.amino.dk/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/17/3365.foto-_2800_2_2900_.JPG

Mvh.
Tobias Eberhard
www.bleepfilms.dk
Det er en IHC Wireless lysdæmper. Den første tilslutningsmåde du beskriver er korrekt.

Hvilken type lampe er det du forsøger at sætte til? LED? Glødepære? Halogen med transformator?

Er lysdæmperen programmeret rigtigt? Kan du betjene den med knapperne 1 og 2?
Det er en LED spot lampe. Når jeg trykker på 1 og 2 knapperne kan jeg høre den klikker, men den tænder stadig ikke.

Mvh.
Tobias Eberhard
www.bleepfilms.dk
umidelbart ville jeg tro at der ikke er belastning nok i dine LED lyskilder, har du ikke nogle almindelige lyskilder du kan teste med, evt. prøve med en lampe hvor der er alm. lyskilder i
Det er den "gamle" version ihc wireless udtag du har der. Hvis ellers det er tilsluttet rigtigt, er det som andre også nævner fordi der ikke er belastning nok. Du kan rigtig nok manuelt tænde og slukke på hhv. 1 og 2. Prøv at sætte en god gammel glødepære til, og se om ikke det virker.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce
Det er da lidt ærgerligt hvis der ikke er belastning nok til Led. Er det noget man kan gøre noget ved?

Mvh.
Tobias Eberhard
www.bleepfilms.dk
Ja sætte en anden pære i. Eller hvis de er muligt, lavet det om til et almindeligt lampeudtag med alm. ledningsforbundet afbryder. Men det må næsten være en grund til at der er valgt wireless.

Men prøv først med en almindelig pære og se.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hej,

Som SilverLine skriver har den gamle udgave af Wireless lampeudtaget en begrænsning ved programmeringen, da den skal belastes med >5W.

Så prøv at tilslut en glødepærer, og programmer det trådløse op efter manualen.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis