Gulvvarme fra 70'erne

Jeg kigger på et hus med gulvvarme fra 70'erne i hele stueetagen (ca. 60 m2).

Køkkenet skal under alle omstændigheder renoveres. Med den alder på gulvvarmen kan jeg vel lige så godt brække gulvet op og lægge ny gulvvarme?

Men kan jeg med så gammel en gulvvarme også lige så godt brække det resterende gulv i stueetagen op også med det samme og lave ny gulvvarme?

Jeg ved strengt taget ikke hvordan gulvet er bygget op under det trægulv der ligger. Men når det er fra 70'erne antager jeg at det er indstøbt i beton - er der nogen der ved om det typisk vil være sådan?

Jeg er ikke voldsomt dygtig med min hænder så skal have håndværkere til det meste.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok regne med at alle gulve skal brækkes op, den gang gik man ikke så højt op i isolering. Så der skal nok graves en del ud så der kan isoleres rigtigt efter dagens lovkrav.
Varmeudgiften er meget rimelig så jeg er ikke så bekymret for isoleringen. Jeg tænker mere på holdbarheden af gulvvarmen.

Kan man håbe på at den holder en del år endnu?

Jeg forestiller mig at det vil være voldsomt dyrt at brække op og etablere ny gulvvarme?
Tjah ! det er lidt svært at udtale sig om, men har det holdt ind til nu, holder det såmænd nok nogle år endnu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis