3-i-én loftsskinne med G9 springer pærer!

Vi har 2 stk. Herstal loftslampe "track"-skinner lidt i stil med denne i vores gang:



http://www.skandinavische-lampen.de...th-console

Skinnerne er forsynet med 3 stk. G9 pærer, og har begge den tendens, at når man skifter alle pærerne, så går den første efter 1-2 måneder, og de andre to følger 4-6 måneder efter. Drønirriterende!

Begge skinner gør det, og gjorde det både i vores lejlighed og nu efter vi er flyttet i hus.

Jeg har målt på spændingen fra ledningen, og den er på 223 Volt, hvilket burde være ok (jeg kan desværre ikke måle i fatningen, da mine poler er for store på voltmeteret).

Nu har vi så prøvet med LED pærer, 2W fra Harald Nythår, og var faktisk lige ved at købe en stak mere fordi de var så flotte, men disse er nu også begyndt at springe, efter knap 2 måneder!

Lamperne er ikke forsynet med noget elektronik/omformer.

Hvad skyldes dette?

NB! Jeg har altid brugt køkkenrulle når jeg satte spots i! Dog synes jeg måske fatningen bliver ret varm, også på LED'erne..

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En 2 watt LED burde ikke give en speciel varm fatning, og tror ikke at selv den billigste LED kan ødelægges på så kort tid, men elektronikken i LEDen kan muligvis, hvis det har en meget høj arbejds temperatur, som du antyder der er. Er det så varmt at man brænder fingrende? Men hvis der ikke er noget elektronik imellem, er mit bedste bud er der må være et problem i fatningen, der varmer fatningen extra meget op, som forkorter levetiden på LED og muligvis også halogen. Har du målt spæningen i fatningen? Eller evt. mål om der løber strøm i lampen, hvis den er tændt og der ingen spot sidder i lampen. 

PS Køkken rulle er ikke nødvendigt ved LED spot.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis