Udsugningsanlæg eller lign til værksted?

Hej med jer.

Jeg har et værksted på 80m2 uopvarmet hvor jeg maler træ med træbeskyttende maling.

Jeg har lavet en system hvor alle brædder hænger ned fra loftet så de er nemme at male med en sprøjtepistol.

Udfordringen er at der ingen vinduer er eller udluftning er.

Er det et udsugningsanlæg jeg skal have fat i?

Selve dampene fra malingen skal jo ikke indåndes, så det er for at gøre luften mere ren.

I så fald, hvad kan anbefales? Må gerne være billigt og evt. brugt :-)

På forhånd tak.

Simon
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo eventuelt google hvordan man laver en malerkabine 

Jeg har stor respekt for dampe, da jeg har prøvet at male med noget der gav mig "hoved" på i flere dage efter
Så jeg ville tage det meget seriøst, og undersøge hvordan det laves, tjek også lovgivning, om du må "blæse" den dårlige luft ud i det fri, eller der skal filtre på (det kan jo ikke nytte noget at det er naboen der bliver skæv hver gang du maler

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Måske du ikke lige har tænkt over det, men der er en rimelig spild procent ved at sprøjte det på. Det er faktisk bedre at du laver et kar i den længde du har brædderne og så dypper dem ned og hænger dem op så de kan dryppe af ned i karet.
Det er hverken billigt eller nemt at finde.

http://www.felder.dk/dk-da/produkter/v%C3%86rkstedsudstyr/spr%C3%B8jtev%C3%A6g-fsw-2000.html

Det hedder en sprøjtevæg, og bliver normalt suppleret op med et sugefilter i selve rummet også, vi har på arbejde industri laker også, det er altså MANGE m3 luft hans sugeanlæg suger i rummet, for at holde det nogenlunde støvfrit, og så man kan holde ud af være derinde mens det malede gasser af.

Der skal jo også være et effektivt filter, det går jo ikke at blæse den forstøvede træbeskyttelse ud i det fri.

Har du overvejet en "malemaskine" hvor man bare trækker brædderne igennem.

De kan købes færdige

Eller du kan lave en selv, som det så genialt er gjort i denne tråd

www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/160233

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også