Nyt badeværelse - nye rør?

Hejsa

vi skal til at renovere et gæstetoilet og badeværelse i vores 70'er hus. Vi har nogenlunde styr på indretningen, men jeg spekulerer for tiden på hvordan jeg nemmest for trukket nye rør i forbindelse med renoveringen.

Der skal være gulvvarme i det store badeværelse styret med minishunt eller lign. 


Som det ses på plantegningen ligger bryggers, toilet og bad på linje. Dog adskilt af entre og kontor. Skal/kan man skyde rørerne under gulvet eller loftet? Eller hvad er smartest. Håber på at få et par gode ideer.

/Jørgen



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med det rigtige grej kan rørene skydes under gulvet ! Det ved din vvs-er alt om
Skrevet af Håndværkeren på 17 feb 2014 21:52
Med det rigtige grej kan rørene skydes under gulvet ! Det ved din vvs-er alt om
det gør han sikkert , men jeg er typen der godt vil vide hvordan tingene skal laves før jeg tilkalder håndværkeren.

Er der andre (nemmere) måder at gøre det på, og hvad gør man med de gamle rør?
Jeg prøver lige igen.

Hvis vi nu forestiller også at der skal trækkes færrest mulige nye rør til hhv. toilet og bad. Kan man så trække brugsvand/varmt vand til toilet, derfra videre til en fordelingsmanifold i badeværelset (i toilettet forudsætter jeg at jeg kan lave en fordelingsmanifold som er tilgængelig)

Alternativet er jo at trække 2*4 rør fra bryggers

Der er nogle krav til rørstørrelser mv.

Jeg lavede nyt badeværelse for nogle år siden, her valgte vvs'eren at trække 4 x kold vand, og 3 x varm vand (to håndvaske, bruser og toilet)

Vandet blev hentet i fyrrummet i 15mm rør i rør.

Jeg brokkede mig lidt over de mange rør, men mindre kunne ikke gøre det, hvis det skulle være lovligt, i følge min VVS'er

Det eneste positive var, at det var overraskende billigt

Jeg lavede selv alle ud fræsningerne i væggene, så de trak bare rørene, og monterede koblingsdåserne.

Ja, det kan du godt. Så skal rørene til badeværelset bare være en større dimension, f.eks. 20 mm hvor 15 mm nok ville være tilstrækkeligt hvis du trak enkelte rør til hvert udtag.

Hvis du har et skab eller noget hvor det kan placeres er det vel en ok løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis