Gulvvarme eller ikke gulvvarme...?

Min kæreste og Jeg har nu købt hus som vi overtager 1. maj

Det er et hus fra '68 som står i rimelig stand men med gulvtæpper som vi - på grund af min datters voldsomme eksem - ikke kan beholde og derfor vil ligge trægulv.
Vi har talt om at få indlagt gulvvarme med det samme men er rigtig meget i tvivl om det er nice-to-have eller need-to-have.

Det er selvfølgelig også et pengespørgsmål - vi kan lave det hele selv stort set så det er kun selve materialeindkøbet vi er opmærksomme på men hvor dyrt er det rent kroner øre at indlægge gulvvarme pr. m2.?

Vi har nogenlunde styr på hvor vi skal starte og slutte og alt det da min søsters mand er VVS'er og vant til at ligge gulvvarme så alt det har vi styr på - det er rent kroner øre spørgsmål som afgør om vi skal starte med at indlægge gulvvarme eller bare se os tilfredse med et trægulv ovenpå det betongulv der er eksisterende gulv.

Jeg håber i har mange gode råd for det er søreme svært at finde ud af om man skal vælge løsning a eller løsning b

Mange hilsner
Louise

Mor til Amalie, Ida, Victor & Maja i maven
Vanvittigt glad kommende husejer til 146m2 villa :0
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det afhænger meget af hvad der er under gulvet. hvor meget isolering? er der kælder under? osv.
og hvad har i af varme lige nu?
Vi har ikke kælder under, vi regner med der ligger de ca. 100mm isolering som der står i energiraporten at de går ud fra og så er der fjernvarme i hele huset, gulvvarme i det store badeværelse og et luft-til-luft varmepumpesystem i stuen som er opsat der hvor den gamle brændeovn er fjernet - vi har planer om at reetablere brændeovnen til efteråret og skal derfor ikke bruge varmepumpe-systemet andre steder end i garagen hvor vi planlægger at flytte det til.

Mange hilsner
Louise

Mor til Amalie, Ida, Victor & Maja i maven
Vanvittigt glad kommende husejer til 146m2 villa :0
Er ikk lige med på om i vil lave gulvvarme i hele huset? Hvad gør i f.eks ved køkkeninventar eller skal alt laves nyt?
Brændeovn og gulvvarme er måske ikke lige bedste venner. Kommer jo også an på hvor meget i vil bruge den ellers er der jo også ir-rumføler.

Hvis i lige har købt huset vil jeg godt nok anbefale at i får en håndværker (ikke et familie medlem ) i over til at råde jer, i sidste ende vil i være glade for at i gjorde det.

Når det er familie bliver det tit til, det gør vi bare lige sådan og sådan, uden at tænke på at det skal betales.

i kan lave det selv, så mit råd er helt sikkert gulvvarme, da arbejdslønnen her er den store udgift, og glæden ved gulvarme en endnu støre glæde.

100% klamp

Det er altså en ret stor opgave, især i nogen af de huse hvor vægge står på gulvet. En her i kvarteret fik også banket en del af sit gulv op med det resultat at vægge inde i huset skred, det blev vist en dyr omgang. Du skal have 300 mm isolering i gulvetn der ud over skal alt inventar ud, alle fodlister af, vi har et hus fra 66 hvor vi overvejede det samme, men vores gulv er opbygget med et klaplag og så ca 14-15cm leca og så 3-4cm slidlag. Vores vægge står så på gulvet, vi opgav gulvvarme og lever med radiator, ja det er lækkert med gulvvarme men man kan sagtens leve uden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis