Hvilket format er bedst til fjernsynet fra analog video??

Hej

Jeg er ved at lave mine gamle optagede analoge kamera bånd om til et andet format, mit spørgsmål er så hvilket format er bedst at lave dem om til hvis de skal vises på fjernsynet?,Før brugte jeg windows movie maker til at ligge det ned på computeren men det kan man åbenbart ikke mere hvis man kører windows 7, da er det kun digitale kameraer den kan læse ind så nu bruger jeg det program der var med til det kabel som jeg skal bruge for at koble kameraet til computeren, det hedder Ulead videostudio SE dvd og det laver det om til en avi fil på computeren men sådan et bånd fylder jo omkring 100gb når det ligger som en avi fil på computeren, jeg vil så lave det om til et andet format så det ikke fylder så meget, men hvilket format er bedst at lave det om for samtidig at bevare kvaliteten?
Jeg bruger programmet total video converter til at lave avi filen om til et andet format, men hvilket vil i råde mig til at lave det om til? 

Mvh. Brian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja Brian. Det er sådanset lige meget hvilket format (komprimering) du bruger. Når man skal have størrelsen på en fil med en spillefilm ned, så den kan være på en DVD, er det nødvendigt at komprimere den med en algoritme der giver tab i/af kvalitet. Mig bekendt findes der to algoritmer, JPEG og H-264, hvor sidstnævnte vist er den der giver den bedste kvalitet i forhold til hvor meget det fylder. På begge komprimeringer kan komprimeringsgraden varieres trinløst, så der er nok ikke andet end og prøve sig frem.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
MPEG er vejen frem, enten MPEG-2 (DVD-format) eller MPEG-4/H264.
Men du skal have hardwaren i orden først. De der små USB-sticks duer ikke til en brik.
Du skal have en hardware Video -> MPEG converter.
Jeg bruger selv sådan en her:
http://www.terratec.net/en/products/Grabster_AV_450_MX_96568.html
Den er ikke helt billig, men leverer varen. Software er inkluderet så du kan overføre dine bånd til DVD (eller bare lade dem ligge på harddisken).

MvH,

Bent.

PS: MPEG-2 giver ca. 110 min. på en DVD.
Rettelse: regn med ca. 80 min. på en DVD.

Bent.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis