Montage af fiber gips

Hej

Nogen som har nogen erfaring med at montage fibergips med klammer i sted for skruer? jeg tænker på 40 mm klammer fra pistol ala disse http://www.harald-nyborg.dk/p1468/k...m-5000-stk.

Venlig Hilsen
Lars

Mhv.
Lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har været med til det for en del år siden. Kan ikke huske størrelsen på klammerne, men jeg er ret sikker på at der var lim på dem.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det har jo noget at sige, hvad underlag du vil klaske pladerne op på.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg skal sætte dem fast på en 2"*4" træ regel

Mhv.
Lars
Hvis du også limer dem mod underlag og i støddene, som Fermacell ofte anbefaler, og du absolut ikke bruger tykkere plader end 12-15 mm vil jeg tro det går. Du kunne måske ofre lidt længere klammer?
Det vil være lækkert om klammerne kan trækkes helt ind i pladerne, i stedet for skruer, som kan være svære at undersænke ordentligt.
Personligt ville jeg nok give dem en skrue med skær under hovedet mindst for oven og midt på, hvis ellers pladerne ellers selv føjer sig ordentligt mod skellettet

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kunne jo også overveje at bruge en Rigidur fibergips plade i stedet for en Fermacell plade . Forskellen er at de for fermacell så karakteristiske udposninger omkring skruerne ved brug af Rigidur plader er et ikke eksisterende problem . Du spartler direkte på pladerne uden den obligatoriske slibning , som man kender fra Fermacell pladen ......... Rigidur er en mere glat og for det efterfølgende malerarbejde et godt valg ....................
Hvis du bruger klammer til fibergipsen , skal du væremeget omhyggelig med at pladerne lægger helt an på reglerne inden du trykker af på pistolen , ellers kommer pladerne til at sidde og flagre uden kontakt til reglerne ......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også