Opsætning af modul hegn 10cm højere end angivet max højde?

Jeg skal snart til at opsætte et modul hegn på min grund. Hegnet bliver et standard modul hegn (FT Systemhegn). Dette hegn leveres i en max højde på 180cm. Stolperne der leveres har en højde på 270 cm. Frostfri dybde angives flere steder som værende 80-90 cm. Hvis jeg graver dem 90cm ned har jeg max 180 i højden. Graver jeg dem 80cm ned, har jeg de ønskede 190cm i højden.

Så spørgsmålet består i om jeg konsekvent kan grave mine stolper ned til "kun" 80cm dybde uden at have dårlig samvigtighed eller vide at det er uholdbart?

I forbindelse med opsætning af stolperne siger FT's egen vejledning at man, om nødvendigt, kan støbe dem i beton, men ingen uddybbelse heraf. Hvornår ved man om det er 'nødvendigt'?

/Dinovo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug et jordbor, og fyld op med stolpebeton, så står de godt.

(når du bruger jordbor, løsner du ikke jorden, og du skal kun bruge lidt beton....)

Eller slå et par trykkede lægte-stumper på de nederste 10-20 cm  at din stolpe, så den danner et kors, under jorden. 

Det giver stabilitet, og så slipper du for beton helvedet, hvis stolperne en dag skal op igen, men til gængæld skal du grave større huller 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Så 80cm ned er ikke noget problem, jeg skal blot bruge beton eller benytte nogle stumper til at lave et kors under jorden?
Hvis du bruger et jordbor, og stamper sand ned omkring, tror jeg nu også det er ok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis