Fjerne væg i udhus

Hej

Jeg har et lille vaskehus i forlængelse af mit hus. Det er 5m langt og 3m bredt og kun bygget som enkeltstens mur. (se billede).

Lige nu er det opdelt i to rum med en murstensvæg. I forbindelse med at jeg gerne vil isolere udhuset, vil jeg gerne fjerne den væg, så det blev et stort rum i stedet.

Jeg er dog i tvivl om væggen er stabiliserende for ydermuren. Jeg er godt klar over at det kan være svært at svare på ud fra denne beskrivelse og at det sikkert kræver en ingeniør for at give et 100% svar. Men er der nogen som har en mening om dette?

/Jacob

Hej Jeg har et lille vaskehus i forlængelse af... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan lave det på denne måde, se vedlagte lyn tegning / Skitse incl. kaffe pletter Den lodrette "bjælke" kan du så lægge din isolering imellem, vandret forskalling uden på de lodrette, dampspærre og gips plader. Som du ser er den lodrette forbundet til spæret med norm plader som du fæstner med der til indrettede kamsøm.

Næh egentlig ikke, men du skal sætte nogle vinkler af samme type som normpladen fast i bunden og ned i gulvet, hvor du kan fæstne dem med plugs og skruer. Husk at gips pladerne ikke må berøre gulvet, der skal være mindst 10 mm. imellem gulv og gips plade, mellem rummet lukker du med en stribe tætnings masse. Og det skal være vådrums gips du bruger når der skal være vaskehus. Det vil nok også være en god ide at sætte de lodrette på et stykke murpap.
jeg ville nu stadig laven en ramme top og bund med mure under. lodrette med 60cm mellem rum så det passer til gips. jeg tro ikke det går op eller med gipspladerne.
Nu er der nok lidt forskel på hvordan vi bygger sådan en skal konstruktion ! Jeg sætter vandret  forskalling på de lodrette med 20 cm. mellem rum, så en dampspærre og gips pladerne fæstnes så til forskallingen !
Jamen det havde jeg ikke tænkt på. Tak for at udbygge min viden....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis