Julegave tid

Hej alle naboer.
Så er det igen tid til at begynde fabrikkationen af hjemmelavet julegaver. Her kommer et par ideer.
Når der drikkes rødvin, kan propperne gemmes til at lave små sejlskibe til ungerne.
Øl kapsler kan udover kradsebrædder og bruges til at trække på ståltråd og lave dukker af.
De tommer snapse flasker kan bruges til et samle selv sæt, til hobby menneskerne - i form af et skib bygget inde i flasken. ( Andre former for flasker kan selvfølgelig også bruges eks. rom )

God arbejdslyst
Ida

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg var barn lavede jeg altid askebærer i ler, og dem blev folk altid så glade for. Så dem laver jeg stadig. Folk har dem altid helt bagerst i deres skabe, da de er bange for at de skal gå i stykker smile

I år jeg har også tænkt mig at lave askebærer og som en lille bi-gave får de skam også et kradsebrædt hver... ja ja, jeg ved det godt, det er alt for meget.

Er det forresten ikke tid til at lave kastanjemænd? (eller hvordan det nu staves)

Mvh
ThomasB
>Når der drikkes rødvin, kan propperne gemmes til at lave små sejlskibe til ungerne.
Sikken noget sludder, på min dejlige danske æblevin fra 2002 er der skruelåg, det kan de sgu da ikke sejle i. Den synker så snart de hopper op i den tror jeg.
Måske kunne skruelåget bruges som fatning til en 220 volt lampe. Det kunne de små børn måske da more sig med, og så vise os den, hvis den virker.
>Øl kapsler kan udover kradsebrædder og bruges til at trække på ståltråd og lave dukker af.

Kun en pige der er farvehandler kan finde på det kære Idani. Ølkapsler bruger først og fremmest til de nødvendige kradsebrædder og dernæst til at åbne næste øl med, så ødelæg dem for alt i verden ikke til noget så ligegyldigt som dukker. Hvad skulle jeg da også med en dukke? Jeg har jo min kone.

>De tommer snapse flasker kan bruges til et samle selv sæt, til hobby menneskerne - i form af et skib bygget inde i flasken. ( Andre former for flasker kan selvfølgelig også bruges eks. rom )

Jeg tror der er tale om en produktionsfejl, for når jeg endelig har tømt en flaske snaps, så går den næsten altid i stykker og selvom jeg ikke skærer mig græder jeg hele dagen, nok på grund af tabet af panten, og jo, jeg skrev "resten af dagen" for snaps skal drikkes inden morgenmaden - aldrig efter - så kan man jo ikke køre bil.

Jeg har nogle andre og synes jeg mere spændende gaveideer end korkpropper og ølkapsler - sikke nogle stakkels børn Idani har - og de kommer her, altså ideerne, s'gu da ikke Idani's store børneflok:

Spræt din lædersofa op med 2 tværsnit i siddefladen. Op popper der en masse fjedre, som du hiver ud. Pynt en fjeder med confetti fra den sidste fodboldkamp og tøm din kones hovedpude for fjer, endelig mens hun sover, ellers opdager hun det, og lim dem på fjedren, og du har en sjov lille fyr til at sømme fast på barnets højtaler, og så kan ovenikøbet vippe af sig selv hvis man bøjer den bagover. Der kan blive 3-4 gaver ud af en krydssnit, og det kræver bare, at man bagefter lægger et par gamle puder henover, så er det ikke et øje, der kan se der er noget galt med sofaen. Jeg har en sofa der har holdt til gaver i 4 år. Gæsterne har aldrig nævnt, at de har noget imod at sidde på puder, når vi får en lille en inden morgenmaden
Børn kan selvfølgelig også bruge fjedre fra fars og mors springmadras, men det er ikke det mindste sjovt, da både far og mor kan komme frygteligt til skade - mest far.

Af andre sjove gaver kan nævnes, at man kopiere en god musik CD, men lægger CD'eren den skal kopieres til omvendt i og derefter sætter labels på, så ikke nogen opdager det, før den skal spilles. Husk at plombere den, så gavemodtageren ikke kunne drømme om at ødelægge dit stereoanlæg med den, men derimod prøver at bytte Gustav Winkler's Greatest i adskillige butikker uden held. Sjovt nok siger de aldrig noget om den manglende succes til giveren, og så er hun moden til endnu en CD næste år. Jeg har nogle i familien, der aldrig har fået andet, og jeg får gaver for mange hundrede kroner af dem hvert år. Min udgift: kr. 5.25 - fed forretning. Nogle har brokket sig, men så får de en fjeder med næste år med confetti og fjer, og så er de åbenbart tilfredse.

Det var bare de gaver jeg selv laver hvert år, for jeg elsker at være en lav-det-selv fyr, hvor jeg skifter imellem Cd'eren og fjederen til dem der skal modtage det, så de har glemt, at det er fra mig næste år.

- JørgenE

Jeg skal undtagelsesvist ikke noget den 24. så er der nogen der vil med til boksning eller fodbold - efter vi har afleveret gaver?


Mvh. JørgenE
Hej Thomas.

Den med ler-askebægrene havde jeg glemt, og ærlig talt, man skal jo også forny sig, så det vil jeg lave i år, så min sofa kan holde lidt længere. Jeg tror jeg vil ridse mit navn i bunden af dem med årstal og så et hul i, så de kan hænge dem op, som man har med kgl. juleplatter. Måske bliver de noget værd en dag, og selvom jeg er ligeglad, så er der jo hermed gaveide til de næste mange mange år.

Jeg har også set nogle der med en loddekolbe brænder sit navn ned i træ. Træet kan man jo altid finde i skoven, og så måske låne lidt strøm hos naboen, og så nogle pæne grene med mit navn og årstal kunne også være en ide. Husk sømhul i grenen, så de kan hænge den op som udsmykning i stuen! Der er mange der glemmer huller i deres gave, og så går det som for dig Thomas.... bagest i reolen.
Næh, jeg tager et søm med, jeg har rettet ud og en hammer, og beder dem fortælle hvor jeg skal placere gaven, for det er med i gaven, og tro mig, de finder altid en god plads hvor jeg kan hænge mit kunstværk, og de takker mange, mange gange, og så får de et til næste år, når de er blevet så glade.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej.

En anden lille fiks ide til en julegave, kunne være 20x30 cm af dit gulvtæppe. Det skal helst klippes ud, hvor det ikke kan ses. De 20x20 cm gulvtæppe, skriver man så sit eget navn på - vupti så har vi en musemåtte. Hvis man har en printer, kan man printe et billede ud af sigselv som klistres på musemåtten - vupti en personificeret musemåtte. Og det er ligemeget om tante Oda ikke har computer, for så siger man bare at det er en fjernbetjeningsmåtte eller lign.
Hvis man så kommer til at give en musemåtte året efter, så siger man bare at det er en raflemåtte, som er beregnet til at spille yatzy på.

Hvis man ikke gider at lave gaverne selv, så kan man få fat i et kuponhæfte, og bestille abonnement på en masse interessante magasiner. Man får som regel en lille gave med abonnementet, og den kan man passende give i julegave - altså til dem man holder mest af. Husk at bestille abonnementerne i naboens navn, så slipper du for alt det pjat med betaling. Nøglen til hans postkasse har du i forvejen, da du sidste sommer passede hans hus.
Magasinerne kan du give naboen i julegave (husk at klippe hans navn ud fra bagsiden, ellers opdager han bare, at det er hans navn der står på).

Til børn kan du lave sjove strømpedyr. Tag en gammel strømpe og lim et par kapsler (guldølskapsler er flotte) på som øjne. Som mund kan du sikkert finde et cigaretskod. Husk at lægge en mursten i når den skal pakkes ind, for børn (og nogle voksne) hader bløde pakker.

Hvis man ikke gider at give gaver til børn, skal man bare give dem en STOR sprittush en gang - så får man forbud mod nogensinde at give dem gaver mere.

Jeg har mange flere forslag, men det finder i ud af til jul smile

Mvh
ThomasB
Hvor er vi geniale.

Musemåtten kendte jeg ikke, så nu vil jeg også give gaver til alle naboerne som jeg ikke kender. 50% føler sig nødt til at give mig en god gave næste år - det er alletiders for et gammelt gulvtæppe.

Den med abonnementerne kan jeg ikke bruge mere, da de efter flere års brug er begyndt at genere mig ved at gøre det samme. Folk har ikke fornemmelse for hvad der er sjovt og hvad der er modbydeligt.

Til naboerne havde jeg nu tænkt mig, at grave en pæn busk op med klump hos den ene, og så give den til den anden. Ingen opdager det alligevel, det er ligesom når man tager blomster med til værtinden og hvor hun næsten knækker sammen over hvor kønne de er, og så er de bare fra hendes egen have.

Folk er nu mærkeligt.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis