Sommeren til "lav det selv"

Er der nogen der har et godt råd ti lhvordan man selv laver en varm og dejlig sommer ??
Den vi har nu er jo ikke anvendelig til ret meget man kan jo ikke engang få tørvejr nok til at male udendørs !!

Skal vi virkeligt alle have en "harald nygorg pavilion stående hvis vi gerne viludenfor i den kølige klamme sommer. Heldigvis er gasgrillen, med låg, nu så udbredt at man kan grille selv om det regner !! En kulgrill kan vist kun anvendes i en carport eller lignende !!

Så hvem har det bedste råd til at skaffe sommeren til Danmark.... Egentligt burde der være en præmie til det bedste forslag...

Venligst Njord wink wink

MVH Njord
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flyt til "danmark", vi har da haft en kanon sommer her, eneste problem er at det har været så varmt at malingen tørrer så hurtigt at penslen sidder fast på træet.

Hvor bor du----- Men en HN pavillion på 20 * 30 meter og 15 meter høj kunne jo altid være anvendelig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hmmm..jeg har et meget realistisk bud:

Fjern katalysatoren på bilen, så kommer der mere CO2 og derved mere drivhusffekt.

"Tag til Costa Kalundborg" (Shu-Bi-Dua)

MVh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen Jamen - Njord!

Den må da ikke være længere end den er.
Kodeordet er afslapning.
Jeg tror nok, at en hel del af Lav det selv-folket, bliver holdt igang af ægtefælden (jeg var lige ved at skrive konen)
med ordene, "så kunne jeg godt tænke mig at vi (vi=du)river den væg ned", "og så kunne jeg godt tænke mig" o.s.v. for ikke at tale om disse forslidte ord: "Kan du ikke lige" og "lige" tager som regelen mellem 2½ time og 9 måneder.

Nej Njord, når det nu begynder at blive koldt og mørkt, så er det tid til afslapning, og nul dårlig samvittighed.

De bedste hilsner
Leon.
Hmmm..

njord, du har taget fat i et af de store emner!

Jacob Haugaard prøvede jo at lave noget lovgivning om vores sommer, men der var ikke meget han kunne gøre.

Leon, jeg kender godt det der med "kan du ikke lige" og "hvorfor har du ikke gjort ditten og datten". Man bliver sgu da langsomt sindsyg.

Da fruen og jeg besluttede at flytte ville hun både ha' hus og have og en liiiille hyggelig urtehave, 6-7 solterasser, en masse blomsterbede, 5 værelser samt 2 toiletter og et stort bryggers. Ja ja, det blev slet ikke kigget efter et hus, med et dejligt værksted eller bare en lille carport. Neeeej, hendes ønsker var åbenbart vigtigst.
Nåå, men hun kiggede i avisen, og krydsede de huse af vi skulle ud og kigge på. Det eneste problem var bare, at de allesammen kostede mere end 2 millioner over vores budget. Det kunne hun slet ikke se var noget problem, for der var jo hyggeligt.

Nå men, hvorom alting er, så endte vi ud med at købe en helårsgrund med et gammelt sommerhus på. Og så havde jeg altså bare at gå i gang med at bygge et flot hus til hende.
Hun lavede tegninger, men der manglede altså mit værksted, det kunne hun slet ikke få plads til noget sted på vores 1100 kvm store grund. Det var vigtigere med nogle ordentlige terasser mente hun.
Vi fik så besluttet hvordan huset skulle se ud, og det meget var fint alt sammen. Jeg fik dog ikke mit værksted. Vi skulle bygge, men vi skulle altså samtidig have et sted at bo, så vi besluttede at grave en rende rundt om huset og så støbe fundament. så kunne vi bo der samtidig, og når førstesalen var færdig, kunne vi flytte derop, og starte nedenunder. Det tog "kun" 1 år at grave, for vi kunne ikke komme til med en gravemaskine, og huset SKULLE ligge der hvor det gamle sommerhus lå. Vi fik støbt og det hele var meget fint, bortset fra at jeg fik ødelagt mit forhold til at grave.
Så blev der stillet stolper op, lagt en stor rem, og spærene blev slæbt på plads - 1 spær = 110 kg, INGEN kran. Men første sal skal der på, når man kan få sådan en fin udsigt.
Nå men som selvbygger bliver man jo aldrig færdig, så vi er stadig igang efter 2½ år og vi har stadig ikke fået vores solterasser..til gengæld har jeg fået en masse lækkert værktøj smile

Så kan du ikke liiiiige bygge et hus....skat?

Mvh
ThomasB
Når du nu mangler garagen til alt dit dejlige nye værktøj, så kender jeg et godt sted at opbevare det !!!

Hvis du ikke kan gætte hvor hjælper jeg gerne ..

Venligst Njord wink wink wink wink wink

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej ThomsB!

Det var dog et pragtfuldt udtryk "Langsom sindsyg" Vi må hellere skrive det op, så vi kan bruge det i et andet afsnit.

Jeg tror der er en mulighed for, at din frue og min frue har læst de samme bøger, hørt de samme foredrag og draget de samme konklusioner.
Men jeg kan love dig, hvis det er tilfældet, så bliver det bedre og bedre.
Jeg har f.eks. nu fået mit værksted. Og der har jeg anbragt alt det dejlige værktøj, som jeg absolut måtte have, til at udføre alle de opgaver jeg i tidens løb, er blevet bedt om at udføre.
Mit værksted er på første sal, og jeg er i gang med at etablere en gammeldags mad-elevator direkte fra køkkenet og op til værkstedet.
Der skal være en klokke ned til køkkenet, og når jeg trykker to gange på den, skulle der automatisk (næsten) komme en kop kaffe og måske en ostemad, kørene op til værkstedet, og når elevatorstolen lander, aktiveres en lille klokke som siger "Plimmmm"
Jeg har en skydelåge til denne elevator, og på lågen skal der stå:
"Når klokken ringer, er det fordi,
der står en kop kaffe, her-inden-i."

De bedste hilsner
Leon.
Ja Leon

så er vi der igen!! Foran eller Bagved.
Du skriver:
"Det var dog et pragtfuldt udtryk "Langsom sindsyg" Vi må hellere skrive det op, så vi kan bruge det i et andet afsnit."

Enhver ved da at det hedder at skrive NED

Venligst Njord` smile smile smile

MVH Njord
Vi må hellere skrive det ned, når vi sidder foran computeren, bag skrivebordet smile

Man skriver OP på en tavle, og skriver ned på papir smile

Mvh
ThomasB
Hej allesammen!

Nu er det mig, der er ved at blive langsom sindsyg.
Jeg sidder her og skriver ned på tasterne, og "vupti" er det skrevet OP på skærmen.
Hvis jeg ikke kunne se det på skærmen, ville jeg ikke være sikker på,at det var skrevet ned. Men når jeg kan se det på skærmen, er jeg til gengæld sikker på, at det er skrevet "der-OP".

Og så!

Hvis jeg og min nabo ville lege skjul, (det gider jeg altså ikke, med ham, så vi leger det bare) så kunne jeg gemme mig bag hækken, det samme kunne han, og vi ville være på hver sin side!!!
Altså, min hæk ind mod naboen, som jeg kun ejer halvdelen af, har to bagsider. Måske er forsiderne i midten af hækken.
Kunne det tænkes, at det samme er gældende for skriveborde, de skal skæres midt over, for at finde forsiderne.

De bedste hilsner
Leon.
citat:
Oprindeligt indsendt af Leon:
Hej allesammen!

Nu er det mig, der er ved at blive langsom sindsyg.
Jeg sidder her og skriver ned på tasterne, og "vupti" er det skrevet OP på skærmen.
Hvis jeg ikke kunne se det på skærmen, ville jeg ikke være sikker på,at det var skrevet ned. Men når jeg kan se det på skærmen, er jeg til gengæld sikker på, at det er skrevet "der-OP".
(forkortet)
De bedste hilsner
Leon.



Ikke for at genere dig Leon - men det hedder sindsygt langsomt.

- Sjovt i øvrigt som man kan sige - ikke for at genere, gøre dig ked af osv. for derefter at gøre netop det man siger man ikke gør, og så bliver det accepteret, "for han/hun sagde jo, at det ikke var derfor, og så er det ok" bare det sker med et smil.

- JørgenE


Mvh. JørgenE
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også