Maling af pudset facade PROBLEMER!!!

Har et hus af gasbeton der for nogle år tilbage er blevet pudset udvendigt. Valgte forrige år at male huset lysegråt med en cementbaseret maling af fabrikatet Skalcem. Huset har fået tre lag maling som er blevet påført med malerrulle.
Mit problem består dog i at der er striber på alle de malede facader hvilket jo ikke ser specielt godt ud! Afstanden mellem striberne passer med længden på malerrullen. Jeg har være grundig med at male, og hele tiden sørget for at rullen ikke løb tør for maling. De malede facader har heller ikke været udsat for regn under forløbet.
Håber i kan sige mig hvad jeg har gjort forkert og hvad jeg evt. Kan gøre for at få et tilfredsstillende resultat, da jeg ikke kan holde ud at se på de striber.....skulle jo gerne være ensartet over det hele.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Vandede du facaden både til at starte med og imellem lagene?

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Hej ,.

Sikret du dig at udendørs temporaturen var 10 C eller derover ?

Er den under 10 C kan dette forekomme sig.

Mvh
Jannik Andersen

Casto byg

www.casto.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tror Nielsen for længst har glemt den bold han kastede i luften
Hej igen. Beklager det har taget lidt tid inden jeg fik fulgt op på jeres forslag herinde.
Jeg har vandet facaden og malet i skygge.
Jeg har netop forhørt mig i en malerforretning og fremlagt problemet for dem. De kendte godt til mit problem fra tidligere tilfælde. De anbefalede mig en facademaling fra Sadolin. Den er godt nok noget dyere end den scalcem jeg først brugte, men det er nu underordnet. Kan den give mig et bedre resultat er det vejen frem!
Og det ER vejen frem...

Vi laver blandt andet en del for Middelfart kirke i Skalcem og er det ikke hvid har vi rigtigt tit problemer, uanset hvor umage vi gør os.
Jeg prøver virkeligt at overtale dem til at skifte, men de er ikke nemme at overbevise, Skalcem er jo forrygende billigt

Held og lykke med det
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også