Nulstilling af siemens vaskemaskine

Jeg har skiftet kul på min vaskemaskine en Siemens WM16S762DN/18, men kan ikke få nulstillet programmet og vaskemaskinen melder fortsat F43. Er der en, der kan hjælpe?
Jeg har skiftet kul på min vaskemaskine en Siemens... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige skiftet kul i motor.Siemens vaskemaskine WM16S........ for reset af F43 fejlkode prøv følgende.

1.     Sluk maskinen (programvælgeren til 0)

2.     Åben døren

3.     Tænd maskinen, f.eks. på program 1

4.     Luk døren

5.     Sluk maskinen

6.     Tænd maskinen på programmet kl. 6 (centrifugering)

7.     Tryk på “option ned” pilen, lige til venstre for displayet, og hold den inde

8.     Drej programvælger til kl. 7 (et skridt med uret, til udpumpning)

9.     Slip “option ned” pilen

10.   Sluk maskinen

Hej Jens

Skriv lige, hvad problemer var og, hvordan du løste det (hvilket at indlæggene ovenfor virkede med reset).

Blot så fremtidige læsere (eller "søgere") kan få glæde af din erfaring også :-)
Jeg har også skiftet kul på min 8 år Siemens vaskemaskine Ra's metode med "Ninja koden 😀" virkede på min, det som jeg tror er vigtig det er at man drejer og holder de knapper inde som beskrevet INDEN at fejlmeddelsen F 43 kommer, til det har man ca. 5 sek. Til, for så blokers den igen.

Hans
Har lige benytte Lars KM's vejledning til nulstilling af fejlkode F43 (motorfejl) på min Siemens vaskemaskine og det virkede perfekt :-)
Modellen er en WM16S762DN fra juli 2009 (7 år gl).

Jeg har udelukkende nulstillet fejlkoden, som det første step, og den er derfor ikke forsøgt repareret. Men det virker umiddelbart og den vasker nu igen. Så må jeg se hvor længe det holder (Som jeg kan se af de tidligere indlæg er kullene nok ved at være slidte).
/Tom

På en Siemens WM14i477 med Motorfejl F21 virkede denne kombi af jeres foreslåede løsning:

1.     Sluk maskinen (programvælgeren til 0)
2.     Åben døren
3.     Tænd maskinen, f.eks. på program 1 
4.     Luk døren 
5.     Sluk maskinen 
6.     Tænd maskinen på programmet kl. 6 (centrifugering) OG gå øjeblikkelig til pkt. 7 
7.     Tryk på centrifugering og hold den inde  (INDEN display når at skrive motorfejl) 
8.     Drej programvælger til kl. 7 (et skridt med uret, til Centrifugering) 
9.     Slip centrifugeringsknappen 
10.   Sluk maskinen


Man kan se det virker allerede når man slipper kanppen i pkt. 9 da displayet skifter her.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis