Polo 95, 6N CWV gearkasse

Hej 

Jeg har en polo 6n fra 1995.
Det lyder til at gearkassen er færdig eller i hvert fald ved at trænge til en kærlig hånd, når man kører i gear uden at trykke på speederen, hviner bilen. Derudover hopper den ud af 5 gear. 

Har talt med flere angående at skifte gearkasse, det er dyrt (8-10.000)

Men jeg vil lige først prøve at skifte gearolie, da det ville være en relativ billig ting at gøre og tror jeg kan klare det selv. Altså gearkassen virker jo stadig, selvom jeg ikke lige pt tør kører i bilen og ikke har kørt siden den begyndte med denne lyd.

Godt, mit spørgsmål er om nogen har erfaring med nogle andre gearolier end den påskrevne Castrol syntrans transaxle 75W/90.

Det er ikke så meget prisen, da jeg synes det er ganske fair med 95,- pr L (følg link), men bor i Aalborg og kan ikke få det til weekenden. 
Andre muligheder er Castrol syntrans universal 75W/90, som kan købes ved http://www.seriksen.dk/ i aalborg (har lige haft ringet) men er den god nok (i øvrigt 125,. pr L  eller hvad med Biltema's 75w/90 til 90,- pr L?

Så spørgsmålet går mest på selve olien, men da jeg ikke er så fortrøstningsfuld omkring denne gearkasse, så vil alle kommentarer/information angående gearkasse polo 6n og skift være en hjælp.

Hilsen Martin



Mvh Mager

Det kan godt være den larmer, men når jeg lige får tid....
Hej  Jeg har en polo 6n fra 1995. Det lyder... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for de mange svar. 
Jeg forsøgte, men ligemeget hjalp det. Kunne allerede se det da olien fra gearkassen indeholdt metalspåner/stykker.

Men det lykkedes mig da at skifte olie, hvilken var lidt omstændig pga. placering af fyld hul, som ikke var til at komme til. 

Tror jeg finder mig en anden gammel bil til 8-10.000 det ville have kostet at få en anden gearkasse i.

Igen, fedt forum. til næste gang
 



Mvh Mager

Det kan godt være den larmer, men når jeg lige får tid....
Eller finde den på ebay eller gul og gratis- den blå avis. Her er en på ebay. http://www.ebay.de/itm/Getriebe-Polo-6N-6KV-ab-95-Classic-Variant-10-94-09-01-CMJ-/171211320303?pt=DE_Autoteile&hash=item27dcfd6bef
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis