Fremgangsmåde ved gipsloft og indbygningsspots

Jeg skal til at sætte gipsloft op og montere indbygningsspots. Men jeg er i tvivl om fremgangsmåden, når jeg nu skal montere to lag gips, bore ud til spots og samtidig trække strøm.

Hvornår borer jeg ud? Et lag ad gangen eller først efter andet lag er monteret?

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Dbh
Kasper

/Kasper
Jeg skal til at sætte gipsloft op og montere... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg færdiggører lige mit indlæg fra tidligere. Klovnen fra Bauhaus sagde at jeg ikke behøvede en safebox, fordi spots'ne kunne indbygges direkte i isoleringen. Det kunne de så ikke alligevel.

Men sjovt som mit spørgsmål har udartet sig til udelukkende at handle om el-arbejde.

/Kasper
Skrevet af Kasper K på 14 feb 2014 12:39
Jeg færdiggører lige mit indlæg fra tidligere. Klovnen fra Bauhaus sagde at jeg ikke behøvede en safebox, fordi spots'ne kunne indbygges direkte i isoleringen. Det kunne de så ikke alligevel.

Men sjovt som mit spørgsmål har udartet sig til udelukkende at handle om el-arbejde.

Har du ikke fået svar på dine spørgsmål i topic ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg færdiggører lige mit indlæg fra tidligere. Klovnen fra Bauhaus sagde at jeg ikke behøvede en safebox, fordi spots'ne kunne indbygges direkte i isoleringen. Det kunne de så ikke alligevel.

Du kan returnere dine varer i Bauhaus i 3 måneder fra købsdato. Så det er måske ikke for sent endnu.
Men lige gyldigt om du vælger den ene eller anden løsning, så skal du bare sørge for, at der ligger nok kabel på loftet, så du kan fiske det ned efter du har boret hullet. Så træk kabel, mål op hvor hullerne skal bores, sæt plader på og bor hullerne - vanskeligere er det ikke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også