Indvendig døre, hulmul

Godaften LDS

Jeg er stødt ind i et mindre problem. Problemet er ikke større end at det ikke kan løses, men vil lige høre hvad I andre ville gøre i situationen.

Jeg er gået i gang, og lyn hurtigt gået i stå, med at udskifte alle indvendige karme og døre. Den første karm blev flået af og døren smidt til skrald. Bedst som jeg troede jeg kunne hoppe ned i det lokale byggemarked og hente nyt.

Hulmålet er 800x2060 - altså passer hverken modul 20 eller modul 21 i hullet. 21 er ca. 3-4 cm for stort og modul 20 er naturligvis for lavt. Skal altså have modul 20,5 - og jeg kan også sagtens finde en masse steder på nettet hvor jeg kan bestille en karm i det modul nummer hjem - har ikke fundet nogle byggemarkeder der har det på lager endnu, selvom jeg dog nok mener de vil være i stand til at bestille det hjem.

Problemet er døren. Jeg vil rigtig gerne have formpresset, ikke kompakte fyldningsdøre. Dette synes jeg bare ikke at kunne finde nogle steder overhoved. Kun kompakte døre som jeg personligt synes er for dyre. 2500,- pr. dør og jeg skal bruge en 12 stykker.

Nogen der kender et sted hvor det er muligt at finde dette modul størrelse med formpresset fyldningsdøre?

Alternativt skal jeg finde hammer, mejsel og vinkelsliber frem og lave min hulmul til "standard" modul størrelse 21. Altså fjerne 3-4 cm i toppen.

Ville den alternative løsning ikke i sidste ene være den bedste?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud som om, der er en overligger, så dur det ikke at fjerne 5 cm i højden, så skal du til at ligge ny overligger ind, det bliver nok for besværligt....

Jeg ved ikke om det er muligt, at korte dør og kar op, men det kunne jo være en mulighed.

Når du skal bruge så mange døre, burde du kunne få et pænt afslag på prisen.

Okay, det var godt du lige kom med den besked også - for var ikke sikker på om man måtte fjerne lidt af en overligger eller ej.

Problemet at afkorte en karm er ikke vanvittig stor, problemet kommer bare ved at det gerne skal være formpresset - og den kan jeg ikke tilsvarende afkorte. Og så er vi tilbage ved kompakte døre.

Jeg surfer lidt mere på nettet - og hvis ikke det giver nogle hits må jeg jo ned på bedetæppet i Stark og høre om de ikke vil give en god pris.
hej

jeg er lidt nysgerrig fordi du skriver det ikke er muligt at afkorte døren?

Er det ikke bare at lime en ny liste op i bunden af døren, man skal selvfølgelig bare passe på at håndtaget ikke kommer for langt ned
Men hvorfor er det du ikke vil bestille den rigtige størrelse på den lokale trælast..

Få et tilbud på dine 12 døre med karme inkl. gerigter og greb.. så skal de vel nok kunne lave en god pris.

Det er da næsten lettere end at begynde at skære dem ned og fylde bunden ud igen :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ja, jeg har da lige skåret mine ny indkøbte formpressede døre 45mm ned, og ilagt nye lister i dørene, så er selvfølgelig muligt.

Pris pr. dør 349,- incl. moms i Bauhaus, er så en Probau dørplade, som sjovt nok produceres af Sweedoor gruppen, hvor døren koster 4 gange så meget vejl....
Annonce
Koludabyg,

Det er ikke noget problem at købe en karm i str. 21 (210 udv.) og skære 4 cm af i bunden af karmen, og tilsvarende ved en kompakt dør? Har lige se Jem og Fix har en kompakt dør med fyldninger til 599,- og det ville jo unægteligt være billigere af købe den dør og skære af i bunden, end at bestille en til 2250,- som den koster i Bygma i mit mål.

På med en gang malertape, slå en streg og hive fuksvansen frem?
der er da heller ikke noget problem i at lægge en ny overligger op
Jep, jeg ville dog skære af i toppen frem for i bunden, så grebet passer i højden, men ellers er det underordnet.
Skrevet af sluppermand på 15 feb 2014 13:29

der er da heller ikke noget problem i at lægge en ny overligger op
Eller hæve den gamle overligger et skift



nemlig jens.
Det eneste problem jeg havde med en anden overligger var det støv jeg kastede rundt i hele køkkenet, hun blev godt nok stille
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også